Friday, August 9, 2013

Duga kosa - šišanje

Tokom svog dugokosog života, imala sam razne varijante frizure, mnogi su se vežbali na meni, oštrili svoje tupe makaze, ludovali makazama za stanjivanje kose, vežbali "klizne" ove i one tehnike. Od potpuno ravne do takozvanih "repova" - sve sam probala.Ovo je tekst o dugoj kosi i načinu šišanja na koji možda niste do sada obraćale pažnju, a od sada hoćete.

Šišanje na ravno


Šišanje na ravno bih preporučila isključivo devojkama sa tankom kosom kojima treba gustina pri krajevima kako bi se kosa sama prirodno oblikovala i manje pucala.

Ono što prethodi ravno šišanoj kosi je svakako izjednačavanje dužine. Izjednačavanje stepenova je valjda najgori period moje kose ikada. Bespomučno šišanje, izjednačavanje, ispucali neuredni stepeni, pa "osvežavanje" istih kad se kosa vraćala u prvobitno iseckano stanje... Ne znam da li sam u tom periodu više mrzela frizerku ili sebe što ne mogu da se odlučim šta da radim s frizurom. Zanesena lenjir fazonom, odučila sam da mi kosa bude potpuno ravno šišana. Kada sam posle mnogo godina zapravo uspela da je izjednačim, shvatila sam da mi ta frizura uopšte ne stoji, da moja duga gusta kosa pada poput ušiju kod psa. Monotono, bez smisla i oblika, prosto kosa-ništa. Pre nego što sebe provedete kroz avanturu s frizerima i izjednačavanjem stepenova razmislite  da li vam se sviđa frizura sama ili kako bi vama frizura stajala.




Šišanje na stepene

Stepeni mogu da budu različiti - od blagog polu kruga samo prema licu, do potpuno istanjene iseckane kose.
Ako ste doživeli da vam kosa odmah nakon šišanja izgleda iskrzano i istanjeno je upravo zato što je tehnika šišanja loša - ili frizer koristi makaze za istanjivanje ili se previše zanesu sa takozvanom "ubodnom tehnikom" koja služi za stanjivanje krajeva, da citiram frizere "da lepše pada".


Ja sam šišana stepenasto, imam mali polu-krug i samo jedan tanak stepen na površini da ne bi mnogo iskakao od ostatka kose. Tako lakše održavam zdravu kosu jer ispucalih krajeva nema samo na dužini već i na površinskom sloju kose koji je naizloženiji spoljašnjim uticajima. Ovu frizuru preporučujem svima koji žele da puštaju kosu jer je lakše kosu održati zdravom kada imate mogućnost da ošišate krajeve gde je potrebno bez skraćivanja dužine.

 Saveti za odlazak kod frizera



Ako hoćete da oblikujete kosu, naglasite frizerki da nećete da stanjujete krajeve i da hoćete blagi polukrug i blago stepenovanje da frizura dobije formu. Lično sam imala problem sa samovoljom frizera, tako da sam smislila uputstva koja dajem kada sednem za stolicu.
Možda će zvučati smešno, ali verujte da ništa drugo ne pomaže :)

1. Pokažem na kosi koliko želim da skrati. Centimetre ne pominjem ni pod tačkom razno jer je za frizere centimetar relativan pojam.
2. Istanjivanje krajeva ni u kom obliku ne želim i to naglasim i po nekoliko puta. Takođe ovde pomaže izraz "debeli krajevi" u kontekstu "Hoću da mi krajevi padaju debelo". :)
3. Prvo kažem da šiša na ravno pre nego što počnem da objašnjavam stepenove.
3. Dužina ravna, mali polukrug prema licu, i stepenovi oko lica, jedan tanak sloj na površini, da se ne primeti.  Tako kažete, ali taj "tanak sloj koji se ne vidi" je zapravo solidan stepen koji  se stopi sa ostatkom kose jer ne podrazumeva 2/3 kose kako frizeri vole da šišaju stepene. Većina kose ostane u dužini, to je poenta svega.

Ovako detaljno objasnim, na kraju rezultat bude ovo što vidite na slici. Fotografija je od prošle godine, sada mi je frizura ista samo do lakta.

Srećno!

Monoklica

27 comments:

  1. Divna ti je kosa na slici! :)

    ReplyDelete
  2. Odlična ti je frizura, kao i uputstva za komunikaciju sa frizerima :) To je ono što ja i rukama i nogama objašnjavam 15 godina unazad, manje ili više uspešno. U jednom trenutku sam se ‚‚predala" i odlučila na ‚‚lenjir", ali sam ubrzo shvatila da to ne izgleda kao frizura ako nemaš tanku dlaku. :(

    Mislim da tanjenje kose može da dođe u obzir jedino kod stvarno odličnog frizera koji ne bocka krajeve kose i ne štricka do iznemoglosti, tj. dok kosa ne počne da izgleda nezdravo. Da se ne lažemo, većina frizera se zanese u stanjivanju, pogotovo kad vide nekog sa debelom dlakom, tako da je najsigurnije ne ići uopšte na tu varijantu, a kosa će lepo da pada kad se dobro ošiša u svakom slučaju.

    Odužila sam sa komentarom, suština je da mogu da potvrdim tvoje iskustvo kad je u pitanju šišanje duge kose. Frizeri manje pažnje posvete dugim kosama, misle da se njihove greške ne vide kao na kratkoj frizuri. Istina je da se greške jedino lakše ispravljaju.

    Istini za volju, poslednjih godina su postali pažljiviji kad je u pitanju skraćivanje krajeva, ne pamtim kad se dogodilo da me ‚‚olindraju". I dalje insistiraju na stanjivanju, ali treba biti čvrst :=)

    Prvi put komentarišem, biću sažetija ubuduće :) Odličan je blog, prepun korisnih informacija, već sam saznala dosta toga novog. Malo sam ispala iz fazona kad je nega kose u pitanju, posle dužeg vremena unosim promene i pokušavam da je obradujem novim proizvodima, a da ne pogrešim mnogo, nije dobro ni za nju ni za novčanik :)

    Čitam te :*

    Sophia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Molila bih te ipak da ne skraćuješ komentare, mnogo volim kada neko da konstruktivan komentar i iznese sopstveno iskustvo.

      Hvala puno na komplimentima, Sophia :*

      Delete
  3. Pohvale i za nacin pisanja i za tvoju frizuru :)

    Patrik

    ReplyDelete
  4. Ooodlican post kao i uvek! :)
    Htedoh da te pitam nesto,posto mi je kosa sisana ravno i pustam siske jer sam ih kratila i sad su mi do usana,kosa mi je do pola leda,koliko cm od kraja kose treba taj prvi ,tj jedan jedini stepen da bude? Svidja se sto se kod tebe uopste ne vidi stepenovanje,a ni je ne volim da se vidi zato je sisam ravno,slicno kao na prvoj slici samo sto mi je kosa kod lica kraca za par cm i naravno siske koje pustam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni je taj jedan stepen dosta kraći od ostatka kose, sad trenutno je do ramena, a ostatak kose je dugačak do lakta. Uopšte se ne primeti na površini a ipak daje neku blagu "zaobljenost" frizuri, ne bude sva opuštena i slepljena. :)

      Delete
  5. Monoklice,divan tekst,kao i uvek. :-)
    Koja je boja kose na poslednjoj fotografiji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tinkle draga :)

      Poslednja fotka su pramenovi u 3 boje, a podloga je neki kolor sampon ispran, a ispd probija crvena :)

      Ali mozes pokusati da ovu nijansu dobijes nekom 5.35 ili 6.35 :*

      Delete
  6. Odlicno objasnjenje.Ja sam mislilila da sam ja jedina koja ne moze da se objasni sa frizerima!

    ReplyDelete
  7. Mokolice sisala sam se 1.decembra i zelela bih da se osisam na tvoju frizuru jer sam shvatila da je mojoj kosi potrebno da se sisa taj gornji sloj. Osisana sam potpuno ravno i ok mi stoji,ali mi je potrebno jednostavno da osisam i taj deo koji nije diran ko zna koliko. Reci mi da li je suvise rano da se osisam sad, s obzirom da sam se sisala u decembru? I da ,imam siskice, koje su mi sad otprilike do vrha nosa i prirodno ravnu kosu..Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izvini na okasnelom odgovoru. Nije prerano za šišanje, samo naglasiš da ti ne diraju dužinu nego osveže godnji sloj i naprave blagi polukrug :)

      Delete
  8. Sad opet procitah ovaj tekst... Nije na odmet... :-)
    Mogu misliti kako pojedini "frizeri" prevrcu ocima kad citaju ovakve tekstove. :-D
    Inace,bas mi se svidja kako izgleda frizura na 2. slici. Super je!
    Redovno vas citam i saveti su vam odlicni! :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neka prevrću, revrćem vala i ja njima :D
      Hvala ti Tinkle draga :*

      Delete
  9. Tekst je odličan, naročito deo gde opisuješ stepen koji treba da se stopi s kosom. Bezuspešno opisujem većini frizera isto to, gotovo sam dobila fobiju od šišanja. :D Uglavnom ošišaju kako oni hoće i to ti je. Juče mi se opet ponovilo isto, ja kažem da šiša na ravno, a on krene s stepenasto i toliko o tome. Bolje da taj stepen nisam ni spominjala, jer evo gde je 1 tu ih je i više... Srećom, pa mi je kosa duga baš bila, pa i sad imam dužinu, al zbog stepenova, duplo manje kose, plus ne izgleda više ravno kao nekad. Šmrc, jedva čekam da prođe koji mesec...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo ne daj, gledaj šta rade, upozoravaj, buni se, pokazuj rukama i nogama šta hoćeš, odnosno šta nećeš :)

      Delete
  10. Pozdrav,

    mnogo mi se dopada blog, čitam ga u jednom dahu :) željela bih te pitati za savjet, kakva frizura odgovara gustoj kosi (zapravo srednje gusta ka gustoj) tanka dlaka, a sama kosa je talasasta i prirodno veoma suha, u prevodu vječno neuredna. Trenutno sam ošišana na ravno, mislila sam da će mi to vizuelno stanjiti kosu i slijepiti je, ali kao što si gore navela to mi je samo dalo još više volumena na krajevima, pa sam kao zvono. :/

    Hvala unaprijed

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caos :)
      Hvala na komplimentima za blog, trudimo se :)
      Moraš naći dobrog frizera koji zna sa gustom kosom. Stepenasto svakako moraš, vidi da ti naprave dobar stepen ali ne istanjen i iseckan već ovako nešto
      http://www.hairstylestars.com/wp-content/uploads/2012/08/long-layered-hairstyles1.jpg

      Koristi leave in da spustiš kosu i zagladiš je, to je primarno za guste nemirne kose (sama sam vlasnik jedne :D )

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Hvala ti puno na odgovoru, pokušat ću opet sa stepenastom, pa šta bude.
      Problem je što kod mene kao da nijedan preparat ne djeluje :( na suhu kosu znam natrackat milion mlijeka za kosu ili ulja, zamastim je bukvalno, da bi nakon 2 sata i malo protresanja rukama opet dobila gnijezdo na glavi, volumena kao u priči ( a kad je ispeglam u salonu, tada izgleda kao da imam tri dlake na dlaki, to je ta tanka dlaka :D). Jednostavno ne znam kako više da je spustim.

      Delete
    4. Sigurno je do preparata, pogledaj naše preporuke (možda je poslednji post najadekvatniji) i uzmi nešto od navedenog.

      Pozdrav!

      Delete
  11. Imala sam "izleta" sa frizerima i frizurama, pa te potpuno razumijem.

    Ja ne volim previše da diram kosu, ne volim kada moram frizuru da feniram, lakiram i slično, da bi bila frizura.
    Nekada, u srednjoj, odem sa mamom na šišanje, kod neke stare frizerke ( koja, sigurna sam, je znala najviše dvije vrste šišanja ) i tražim da me ošiša tako da nazad imam "repove" na stepen i žena me ošiša na paž i doslovno dio kose kod vrata ostavi da vidi ( asocijacija rep ) a ja sam izgledala kao meduza!

    Od tada imam traume od frizera, svi oni hoće kao nešto što meni "stoji" a ja samo hoću da imam normalnu frizuru i od tada se šišam ravno, duži paž, do ramena jer ni jedan frizer do sada me nije oduševio izvođenjem stepenova, koje, kad vidim na slikama drugih žena izgledaju woow.

    Ispade meni lakše kod zubara nego frizera :D

    ReplyDelete
  12. Opet sam se vratila ovom postu, jer je odličan. Trebala bi mi preporuka frizera koji bi umeo tako da sredi kosu. Slabo oni nas slušaju šta pričamo, rade kako hoće i kako jedino umeju. Ako može neka preporuka na mejl if.valiana@gmail.com...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na lepim rečima. Samo detaljno objašnjenje frizeru koji hoće da sluša i lepa frizura je zagarantovana :)

      Delete