Thursday, August 15, 2013

Izlazak iz crne farbe – (ne)moguća misija u domaćoj radinosti

Planirala sam da vam pišem kako da se oslobodite crne farbe jer sam i sama svojevremeno bila u toj priči, ali sam odlučila da napravim gostujući tekst gde će vam divna Snorkijevka preneti svoje iskustvo skidanja crne farbe i put koji je prešla sa minimalno oštećenja. Pratite njene savete jer su zlata vredni, isprobala sam na drugaricama, isprobale su devojke sa ana.rs foruma, i svi su prezadovoljni rezultatima. Uživajte u Snorkijevkinom tekstu. :)


Delovalo je kao nemoguća misija na pocetku, kada sam shvatila da sam opet svoju kosu dovela do crnila. Živela sam tada već nekih 6 meseci u inostranstvu. Došla kao čokoladno smeđa, pre toga mukom i sa pramenovima postepeno posvetljavana kosa kod frizera, a sada ponovo crna. Gomila srednje smeđih dragstorskih farbi na mojoj glavi je zavrsila kao tamno braon, sa crvenim odsjajem na suncu, a u zatvorenom prostoru sam ponovo bila prava pravcata crnka. Iskreno, to mi se uopšte nije svidelo jer sam bleda sa obrvama i trepavicama koje su prilicno daleko od crne boje. Morala sam da stanem na put tome i da sama otkrijem način da posvetlim kosu. Odlazak u salon nije dolazio u obzir jer su cene svih usluga, tu gde živim, bile užasno visoke i to zadovoljstvo sebi nisam mogla da priuštim.

Krenula sam da istražujem po internetu koje su mi sve metode dostupne... skidači boje su delovali najmanje agresivni za kosu, ali ovde to ne postoji, kao ni farbe poput Garnier E0 za posvetljivanje kose. Pre nego što sam se bacila u potragu za blanšom, htela sam da isprobam još nešto od metoda koje nisu toliko agresivne za kosu. 


Limun i ostale mućkalice


Kupila sam kilogram limuna, iscedila i sipala u prskalicu i pre odlaska na plažu prskala po kosi. Rezultat – boja nepromenjena. Naredna varijanta je bio vitamin C. Kupila sam najveću kutiju sa tabletama i tridesetak rastvorila na blagoj vatri sa malo šampona protiv peruti, u to dodala malo limunovog soka i držala na glavi oko 3 sata. Rezultat – jedva pola nijanse svetlije al i dalje previše tamno. Isprobala sam i potapanje jednog malog isečenog pramena u hidrogen od 6%. Rezultat nikakav posle par sati.


Blanš kupka


Blanš je pobedio... kupila sam pola kilograma na sniženju. Iskreno, bila sam preštrasena. Znajući koliko ta supstanca može da bude agresivna, baš sam strepela od rezultata. Ipak, potkovala sam se "znanjem" sa interneta... blanš kupka iliti "bleach bath" (soap cap) mi je delovala kao najmanje zlo u tom trenutku.


Jedini blanš koji sam našla je beli, mada postoji i plavi, koji je čak preporučljiviji za izlaženje iz tamne boje, ali u mom slučaju to nije bilo presudno. Kupila sam 6% hidrogena i krenula da mućkam sve to u staklenoj činiji. Mera mi je bila plastična kašičica srednje veličine. Bitno je samo da blanš i hidrogen stavljate u istoj količini. Moja kosa je gusta, talasasta sa debelom dlakom pa sam morala da procenim koliko će mi količinski trebati da sve lepo rasporedim po celoj kosi.

U staklenu činiju sam stavila:
7 ravnih kasicica hidrogena (6%, oko 50ml)

7 ravnih kašičica blanša

15 kašičica šampona (običan prozirni)


To sam lepo i natenane izmešala (jako je bitno da smesa bude kompaktna, bez grudvica) i nanela na prethodno opranu, vlažnu kosu... 

Redosled nužno mora da bude sledeći: 
prvo naneti smesu na krajeve, 
pa na sredinu, 
i konacno na koren.

Potrebno je istrljati dobro, kao pri šamponiranju da se smesa ravnomerno rasporedi. Posle nekih 5 do 10 minuta meni je kosa počela da svetli. To sve sam na glavi držala dvadesetak minuta. Oprala, osušila i boja je bila fenomenalna! Crvenkasto-riđkasto-braon i skoro svuda ujednačena. 
Nisam htela odmah da je farbam. To sam uradila dva dana kasnije sa Garnierovom Blond Color Naturals farbom (7), držala nekih 20 minuta na glavi i boja je bila stvarno super i svuda jednaka. 



Kvalitet kose nakon blanš kupke 


Kosa je malo bila suvlja nego inače, ali iskreno rečeno, kad sam ja ovo isto radila u salonu kosa mi je bila u hiljadu puta lošijem stanju... em sam plaćala papreno, em mi je kosa izgorela, em sam bila šarena kao papagaj - u korenu žuta, na sredini narandžasta, sa crvenim krajevima. Mala napomena, jednom sam pre toga u salonu skidala boju sa cele kose, a drugi put postepeno, pramenovima.

Najbitnije je da sam prezadovoljna rezultatom... pa ako neka želi, svakako ovo može sama, u kućnoj varijanti da isproba. Ja sam to uradila po prvi put u životu tada. Iskreno, bila sam preplašena da cu da upropastim kosu i da cu biti užasno šarena, ali  ispalo je superiška a i kosa je bila očuvana i vrlo malo suvlja nego pre tretmana. Svakako, kosa nakon ovog tretmana iziskuje kvalitetnu negu, posvećenost, i vrlo brzo se kvalitet vraća na pređašnji. Secnite krajeve, naoružajte se dobrim pakovanjima i nema brige.


Još nekoliko saveta



Neka vam kosa bude izložena vidnom polju kad nanesete smesu. Ne pokrivajte je kesama i nikako ne zagrevajte. Dakle, strogo kontrolišite proces i budite blizu ogledala i proveravajte boju kako napreduje i kojom brzinom se skida. Otvorite sve širom i provetravajte kupatilo jer cete se ugušiti od smrada koji blanš proizvodi.

I jos jedan savet, posle par meseci sam se opet prevarila sa tamnijom farbom i želeci da malkice posvetlim kosu kupim Garnier platinastu farbu na kojoj piše da posvetljuje kosu... greška opasna, jer uz tu farbu pakuju jak hidrogen, tako da sam mnogo isušila kosu. Bolje i dve blanš kupke sa 6 % hidrogena nego platinaste farbe sa 9 ili 12%. Ako bas zelite da posvetlite kosu za jednu nijansu, a niste skroz crne ili tamno braon, uzmite tu platinastu farbu, ali obavezno posebno kupite hidrogen od 6%... i to sam probala i efekat je bio dobar, jedna i po nijansa svetlije.

Još vam, naravno dugujem sliciče moje kose pre i posle ovog "zahvata" i moja omiljena boja posle nekoliko meseci, Indola 6.23 :)




















Pozdrav od Snorkijevke! :)

58 comments:

  1. Snorki :D divno :D bas lepa saradnja vas dve. Iako nisam crna, uzivala sam citajuci tekst :)

    ReplyDelete
  2. Boja ti je sada bas lepa. Ni ja nisam crnka, ali znanja nikad dosta. Za svaki slucaj treba znati :D Bas si sve lepo opisala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Njeno iskustvo je zlata vredno :)

      Delete
    2. Hvala... :) U pravu si, covek nikada ne zna sta moze u zivotu da mu zatreba.

      Delete
  3. Snorki svaka cast na strpljenju! Lepu si boju dobila!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)U medjuvremenu sam izredjala razne druge nijanse... sad sam ridja ali vracam se ovoj smedjoj... ona je najlepsa :)

      Delete
  4. Bravo za tekst, istina ovo mi verovatno nece skoro trebati, ali dobro dodje. Veliki pozdrav za Snorkijevku, citam je na forumu.

    ReplyDelete
  5. Uh meni ovo baš treba, nikako da izadjem iz crne. Super tekst :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :)
      Probaj i javi utiske. Možda bolje s drugaricom nekom da radiš, zabavniije je i može da kontroliše proces sa svih strana :)

      Delete
    2. Hvala ti i javi kako je proteklo obavezno. A ako treba jos neka pomoc, slobodno pitaj.

      Delete
  6. Super post! Ne planiram u skorije vreme da menjam boju kose (tamno smedja ,skoro crna) jer sam probala skoro sve nijanse i tamna mi najbolje stoji.
    Ako se ipak odlucim zahvaljujuci ovom postu znacu sta treba raditi .
    :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da je meni ovog znanja kad sam prvi put izlazla iz crne, ne bih sekla pola metra spržene kose :)

      Hvala :*

      Delete
    2. Hvala Danijelaa :* A hvala i mojoj dragoj Monoklici na ustupljenom prostoru :*

      Delete
  7. super post, mislim da cu pokusati :)

    ReplyDelete
  8. Potpuno se slazem za srednje smedje farbe, oprezno sa tim! xD
    Kad sam se iz intenzivne crvene vracala u prirodnu uzela sam Palette middle brown koja je, na slici sa kutije, skoro identicna mojoj prirodnoj i ispala sam crna...srecom, ispiralo se...
    Kad jednog dana ponovo resim da se farbam, znam na kom sajtu da trazim savete. ;)
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  9. i ja se posle 5 godina resih crne kose..:) samo da potvrdim da je blans kupka najbolji nacin za to... s tim da sam je ja mesala sa regeneratorom/maskom umesto sampona (sto je jos bolja kombinacija), jer iako su mi krajevi i inace suvlji uopste nisam izgubila na kvalitetu kose :) jedino sto treba paziti jeste da najpre krajeve natopite pa onda kad oni pocnu da svetle, sredinu kose a zatim koren (to je jako bitno!!!)
    pozdrav i hvala za ovaj super tekst koji mi je bio od velike koristi :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ja sam vec 10 god crna.Pokusavala sam da se prefarbam u neku svetliju boju ali mi nije uspevalo.Kada sam pitala frizerku kako da skinem crnu rekla mi je da to rade profesionalni frizeri i da je to jako skupo.Kada sam procitala ovaj tekst raspitala sam se za blans kupku rekli su mi da je to u kesici .Sad me to malo zbunilo jer u tekstu pise da blans od pola kilograma .Da li je to isto? Pozdrav

      Delete
  10. Super je ovo...ja sam juce skidala crnu farbu,i ok je ispalo,mada cu morati kroz koju nedelju da ponovim opet isto...Crnka sam vec 4god.i dosadila mi je ista boja,i onda sam cula od drugarice za neki preparat kao prasak je,i na biljnoj bazi koji KAO ne ostecuje kosu i ja sam crnu boju skinula do pola za jedan dan...ako resim da se ponovo ofarbam u crnu boju pokusacu sa ovim tvojim...;)poz

    ReplyDelete
  11. Hej, zanima me koliko košta 500 g blanša??
    I koji da tražim? :)) uopšte se ne razumem u to :(
    Post je super, divno objašnjeno.. :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najbolje da tražiš neki profesionalni blanš, recimo u Unitech-u ili Aleksandar Cosmetics. Ja se ne razumem u kvalitet blanša, ali mogu pretpostaviti da su bolji profesionalni. A šta će ti pola kg blanša? :/

      Delete
    2. Hvala na brzom odgovoru.. :3
      Pa vi rekoste da ste uzeli pola kg, pa zato..
      Ne znam kakva pakovanja još postoje :S

      Delete
  12. Bas sam svuda trazila resenje ,jer i ja zelim iz te neke tamno smedje u plavo.Moj plan je blans pa keune 1517.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spalićeš kosu potpuno.
      Idi kod frizera za takvu veliku promenu, iskinuće ti boju, izvući pramenove, pa polako.

      Delete
  13. Uradila sam ovo.. poslušala svaki vaš savet i jako sam razočarana.. boja mi jeste crvenkasto riđkasto braon.. ali to je samo preliv, i dalje sam crna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moraces da ponovis postupak. Nije lako skinuti crnu, pogotovo ako je farbana vise puta, ili vise godina.

      Delete
    2. Ili idi kod friyera ako se ne usudjujes da opet sama radis :)

      Delete
  14. Ja sam probala ovo, i sada imam mali problem, kosa je drasticno prosvetlela, nije cak ni crvena nego bas braon, ali prednji deo kose, siske i vrh glave su skroz crni, ne znam da li sam dobro objasnila, znaci cela kosa mi je braon, ali zadnji sloj kose koji sve to prekriva je zift crn, verovatno zato sto sam taj sloj uvek najvise farbala, sad nisam sigurna, da li da pustim da kosa raste i ne diram nista, ili mogu da uradim blans samo na taj deo kose. Inace, kosa mi je perfektnog kvaliteta kao da se nikad nisam farbala jer stavljam 3x nedeljno nerafinisani buter she i ricinusovo ulje preko cele kose, tako da ovo preporucujem svima, dosta hrani kosu. Pozdrav !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moraces ponovo kupku, ali samo na taj deo. Dobro je razredi da ne ostetis kosu :)

      Delete
  15. Evo ja bih dodala nesto, posle dve blans kupke, pa mozda ce nekome koristiti ;)

    Kako sam vec nekih pola godine zelela da izadjem iz crne, a nisam se usudjivala da probam blans ili skidace, farbala sam se sa tamno braon(3) koja je ispadala crna(iako to nije bila), sto je rezultiralo da nekih 6-10 cm kose (od temena ka krajevima), vise "prime" blans, tj. da vise blans sa njih skine boju nego sa ostatka kose, pa racunajte na to ako ste radili slicno. Takodje, pretpostavljam da bi kupku bilo najbolje nanositi onda kad nemate uopste izrastak jer je jako tesko ne zakaciti taj mali deo nefarbane kose koji ce sigurno najvise posvetleti, koliko god kratko da ga drzite, a prouzrokovace jako veliko sarenilo posle.
    U mom slucaju mozda ne bi bilo lose i da je raspored bio drugaciji jer sam standardno samo koren farbala godinama(duzinu 1x ili 2x godisnje), da je kupka nanosena prvo na duzinu pa na krajeve, pa na teme, kako bi najduze bila na onom delu kose koji je najvise tretiran (mooozda :)).
    Ja nisam nigde to procitala, a ni preterano razmisljala, a volela bih da sam znala jer bi ceo postupak bio mnogo bolje izveden :)

    Inace, za devojke i njihove savete i vise nego sve pohvale, divne ste! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na pohvalama, drago nam je da čujemo pozitivna iskustva :)

      Delete
  16. Da dodam, da njih nije bilo, verovatno bih jos ko zna koliko vremena oduglovlacila sa izlaskom iz crne, sprzila kosu ili pak dala citavo bogatstvo po frizerskim salonima ;) i to ne samo sto se izlaska iz crne tice, vec svih mogucih saveta i uputstava za negu posle ;) :*

    ReplyDelete
  17. Zahvaljujući vašim savetima iz jako tamno smeđe (skoro crne) sa crvenim odsjajem pomoću blanš kupke prosvetlela sam kosu u svetlo narandžastu i prošla bez skoro nikakvog oštećenja kose, i zatim, dan posle, sa prelivom uspela da dobijem divnu zlatno-karamel svetlo smeđu bez narandžastog odsjaja :) Hvala na pomoći :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na cemu, drago nam je da to cujemo :*

      Delete
  18. Ako nije problem zamolila bih te za misljenje.Kosa mi je tamno smedja,radila sam ombre tako sto sam gornji deo kose farbala sa 6.1,a donji deo sa svetlo plavom.Gornji deo mi se bas isprao ostalo je samo malo crvenog odsjaja,sada bi htela da celu kosu ofarbam svetlo plavom pa me zanima dali smem da farbam odmah taj gornji deo ili moram da radim prvo blans pranje?Zanima me dali ce mi taj deo primiti plavu farbu podrazumeva se da ne ocekujem odmah savrsenu boju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Testo da ce posvetleti bez blansa... Probaj kupku ali pazi da ne blajhas opet ombre deo...

      Delete
  19. Meni je ovaj tekst uslisio sve molitve. Napokon sam ponovo smedjaaa :D hvala devojke

    ReplyDelete
  20. Napokon sam opet smedja, hvala devojke na ovom tekstu, zaista mi je pomogao :*

    ReplyDelete
  21. Potrebna pomoc :) sinoc sam se farbala kenue tamno smedjom farbom, koristila sam 2 farbe i hidrogen 9%, kosa mi je mnogo duga, bas sam htjela boju kao gore ova djevojka sto imaju slike, ali nazalost kosa mi je poslije tamno smedje farbe kenue ispala crna, katastfrofa, ne svidja mi se nikako, ne znam sta da radim ? Pomozite :

    ReplyDelete
    Replies
    1. Počitaj detaljno tekst i nađi opciju koja ti je najadekvatnija :)

      Delete
  22. Potrebna pomoc :) sinoc sam se farbala kenue tamno smedjom farbom, koristila sam 2 farbe i hidrogen 9%, kosa mi je mnogo duga, bas sam htjela boju kao gore ova djevojka sto imaju slike, ali nazalost kosa mi je poslije tamno smedje farbe kenue ispala crna, katastfrofa, ne svidja mi se nikako, ne znam sta da radim ? Pomozite :

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zašto 9% hidrogena na tamnu farbu?

      Pusti da se ispere što više pa nam pošalji sliku da vidimo šta dalje...

      Delete
  23. Pozdrav devojke!Da odmah predjem na stvar,moja kosa je previse hemijski tretirana,kad kazem to,mislim na sve moguce boje i dugi niz godina nanovog izvlavenja plave boje.E sad bih da budem svetlo,svetlo smedja.Trenutna boja mi je tamno braon.Interesuje me da li mi preporucujete ovu blans kupku i kako to stavim prvo na krajeve,pa na sredinu,pa na teme,koliko vremenski treba da prodje izmedju nanosenja na krajeve i na teme,da bi mi boja bila ujednacena?Nadam se da cete mi odgovoriti.Kiss.Jeca

    ReplyDelete
  24. Kakvo je vase misljenje o farbanju hemijskom farbom preko kose farbane kanom?ne mislim samo na rezultat bojenja,vec sam cula za neke cudne hemijske reakcije koje mogu imati fatalan ishod.i kakvo je vase misljenje o sastojku ppd iz farbi,imate neko iskustvo?procitala sam negde da keune farbe to ne sadrze,da li je inace to jedini alergen koji bi mogao da napravi fatalan ishod?srdacan pozdrav iz smedereva.

    ReplyDelete
  25. Ovo je najbolja stvar ikada!!!da sam ranije znala za ovo,nebi ovoliko izgorela kosu!malo me svrbi teme od blansa a to je jer je moja kosa mnogo cesto farbana i pored svega toga od ove blans kupke nije izgorela nista!!!svaka cast onome ko je ovo smislio,a vama koje ste nam prenele!hvala,u zdravlje i srecni novogodisnji praznici!:*

    ReplyDelete
  26. Kakvo je vaše misljenje o sledećem,
    do pre 4 meseca sam bila šatirana,plavi pramenovi na smeđu kosu,pošto mi je to dosadilo prefarbala sam kosu u smeđu nijansu,sa farbom syoss light brown,kosa je ispala dobro,lepa smeđa nijansa,ali mi se ta boja isprala i napravila sam grešku i kod sledećeg farbanja,uzela sam palette middle brown,misleći da će tako boja biti postojanija jer je malo tamnija braon,međutim ona je ispala pa gotovo potpuno crna.I kako sad da se vratim na prethodnu,srednje braon kosu,kakva je i moja prirodna inače? ne znam da li je ova metoda sa blanšom možda prejaka jer se nisam dugo farbala u tamno?

    ReplyDelete
  27. Devojke, kakvo je vase iskustvo sa kanom i blans kupkom?? Farbam se crnom kanom 5 godina, a htela bih da se vratim u svoju prirodnu smedju boju, pa me zanima da li to mogu da postignem blans kupkom. :)

    ReplyDelete
  28. Devojke, MOLIM VAS ZA POMOC! Da li imate iskustva sa kanom i blans kupkom?? Ja se farbam crnom kanom zadnjih 5 god. a htela bih da se vratim u svoju prirodnu svetlo smedju boju. Da li je to moguce postici blans kupkom, posto mi je frizer rekao da se kana ne moze skinuti skidacem boje. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moze. Doduse farbala sam se raznim crnim farbama pored kane kroz predugi period od 11 godina. Kosa mi je trenutno do ramena i vidno je posvjetljena-kestenasta, prosarana. Drago mi je sto nisam korijen "samponirala" jer planiram jos jednom ponoviti postupak i ofarbati se smedjom.

      Delete