Tuesday, November 26, 2013

Pet saveta za negu kose tokom zimskog perioda

Taman kad nas prođe prženje sunca, vode sa bazena i mora, dolaze nam hladni meseci koji donose nove probleme: vlagu, kišu i vetar, a ubrzo i sneg, mraz i opake minuse. Kosa u ovom periodu zahteva posebnu pažnju, a evo i nekoliko saveta pomoću kojih će vam kosa ostati lepa i negovana.









1) Blag šampon kao osnova nege


Više puta sam pisala o tome koliku ulogu igra Odabir adekvatnog šampona za kosu. Vaš izbor za negu u zimskom periodu bi trebalo da bude jedan šampon bez sulfata koji neće dodatno isušiti kosu, i jedan hidratantni šampon sa sulfatima koji će temenu i dlaci nadoknaditi vlagu.
Preporuke proizvoda: Babylove šampon, Velnea šamponi sa matičnim mlečom ili sa macadamia nut...

2) Intenzivna nega


Zvuči čudno, ali vašoj kosi je itekako potrebna "infuzija" tokom hladnih meseci. Kao i vaša koža, kosa je sklona isušivanju i pucanju pod uticajem hladnoće, vlage, vetra, grejanja i sl. Opremite se dobrim hidratantnim pakovanjem koje ćete koristiti u kombinaciji sa proteinskim pakovanjem. Hidratantno pakovanje nadoknadiće vlažnost, proteinsko će sprečiti gubitak keratina i pucanje kose pod spoljašnjim uticajima. Ne zaboravite na dubinsku hidrataciju, u zimskim mesecima je neophodno obavljati ovaj ritual minimum dva puta mesečno. Dubinskom hidratacijom sprečićete elektricitet koji je jedan od glavnih problema kose u hladnijim danima.
Preporuka proizvoda: Garnier shea butter i avokado, Balea oil repair regenerator, Revlon orofluidoDavines Vegetarian Miracle, Davines Hairbuilding pack, Schwarzkopf Bonacure Repair Rescue...

3) Zaštita pre svega


Zima je veoma zahtevan period i za kožu i za kosu. Preporučijem da ne izostavljate nošenje kape,jer smatram da će je kapa manje štetiti kosi i temenu nego jak vetar, minusi i vlaga kojoj je kosa izložena kad kape nema. Meni lično je dužina UVEK unutar kaputa ili jakne, prosto me duša zaboli kad vidim da devojke izbace kose napolje, a kosa se zaledi skroz. Dakle, pre svega fizički zaštitite kosu: upletite je u pletenicu, spakujte je u jaknu, to je najbolji način da je poštedite.

4) Zaštita preparatima


U toku zimskog perioda neophodno je "pojačati" leave-in proizvode. O silikonima i njihovoj funkciji zaštite sam veoma detaljno pisala ovde, prvo to pročitajte, a zatim odaberite jedan od niza proizvoda koji služe u tu svrhu: bilo koja prskalica za raščešljavnaje (Loreal, Gliss kur i sl.), a zatim i silikonska ulja: Macadamia healing oil, Velnea macadamia nut oil, Revlon orofluido oil, Revlon Unique One, Balea Oil repair, Wella Professionals Oil reflection i sl.

5) Proređivanje pranja i tretiranja


Pošto je kosa isuviše već pogođena spoljašnjim uticajima, bilo bi veoma poželjno da ostala tretiranja svedete na minimum. Peglanje proredite, feniranje takođe, farbanje svedite na farbanje izrastka i prelivanje dužine kako biste zadržali ili obnovili sjaj boje. Zimi je veoma zahvalno odložiti pranje za jedan dan, vezati je u pletenicu iz malo šampona za suvo pranje, lično mislim da će i koža glave i dlaka ostati hidrirane ako ih ne isušujete previše šamponom. Samo jedan dan odložite pranje - kosa će vam biti zahvalna.

Kako vi negujete kosu zimi?

26 comments:

  1. Kapa je broj jedan, kao i stavljanje kose u jaknu/kaput. I naravno ne preskakati stavljanje maske/balzama.

    ReplyDelete
  2. Sta mislis, da li je garnier 5 trava isuvise jak sampon za zimu? Meni ovako savrseno odgovara, posto mi se kosa brzo masti, svaki dan maltene, on mi je lepo opere a ne isusi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije prejak, imam ga i ja, ali ga kombinuj sa nekim bez sulfata. Na primer Babylove ili sa slabijim sulfatom poput Alverde šampona :)

      Delete
    2. Hvala! :) Samo jos da ti pohvalim blog, mnogo je koristan! Tvoje savete sa ane primenjujem vec pola godine, kosa koja nije htela da raste sada mi je do struka! :D I to uprkos tome sto je farbam, maltretiram, i plus imam tanku dlaku! Stvarno, svaka cast! :)

      Delete
    3. Hvala ti, drago mi je što to čujem :)

      Delete
  3. I ja trazim preporuku za hidratantan sampon. Kod mene nema velnea proizvoda, mozda nesto od balea ili garnier... Kosa mi je inace plava, farbana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balea ljubičasti za ispravljanje ili Balea oil repair :)

      Delete
    2. Jedno veliko, zakasnjelo hvala :)

      Delete
    3. da li je taj balea ljubicasti promenio pakovanje? vidjam slike na netu svetlo ljubicasto pakovanje,a u prodavnici sam videla tamno ljubicasto..

      Delete
  4. Odlični saveti za negu kose kao i uvek :)

    ReplyDelete
  5. Zbog ovog posta nisam jutros oprala kosu, a trebala sam da isprobam tek stiglo Orofluido pakovanje, pa sad ti vidi koliko ti verujem kad je razum navladao želju :). Jutros sam se u šekspirskom stilu predomišljala: Odložiti pranje jedan dan ili probadi Orofluido, pitanje je sad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlična si! :)
      Sutra je tvoja kosa spremna za Orofluido, bez griže savesti da ćeš je bespotrebno izložiti dodatnoj muci :)

      Delete
  6. Poslusacu tvoj savet za sklanjanje kose ispod kaputa.
    Odlicni saveti Mono!

    ReplyDelete
  7. I ja moram da dodam da mi je kosa prerasla lopatice,od kad pratim tvoje savete, sto ovde, sto na forumu, a pre se vrtela oko ramena, :) A vala sam je za sve pare maltretirala, a sad mi zao i da je ocesljam, sve se bojim da se ne iskida :) Da li mi mozes reci nesto o mamma&baby samponu, kupila sam njega posto nisam uspela da ugrabim Babylove, ima jako lep i blag sastav koliko mi se cini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. UF kako mi je drago da čujem da sam nekome pomogla, da ne piskaram za džabe :)
      Dobar je mama&baby, ja ga lično nisam probala, ali sam merkala sastav, mislim da je u rangu BL. Javi utiske, i ja planiram da ga kupim :)

      Delete
    2. Isprobala sam sampon:) E ovako: moja kosa je jako, ali bas jako suva, i to ne mislim na ono da je pretretirana i namucena, vec mi je oduvek takva i nikada se skoro ne masti. Sampon mi je jako odgovarao, blag je, nema zatezanja na temenu, solidno je i oprao, tako da sam ja suvokosac zadovoljna sa njim i nadam se da cemo se i ubuduce slagati :)

      Delete
  8. Caos, Super saveti :) Hvala ti. Sta mislis o koriscenju ulja za kosu tipa cickovo, orahovo , maslinovo? Mislis li da ona mogu da zamene adekvatno kupovne proizvode i da li se mogu koristiti zajedno sa kupovnim proizvodima? Plasim se da mi ne preopterete kosu? Hvala ti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caos! Mislim da nikako ne mogu da zamene proizvode za negu kose, jer je njihova upotreba mnogo složenija od pukog mazanja čistog ulja na kosu. Ulja, pak, imaju tendenciju da isuše kosu kada se nepravilno koriste, tako da ti ne bih preporučila da se time bakćeš. Kupovni proizvodi su hemijski izbalansirani za ishranu dlake, ja se držim toga posle lošeg iskustva sa uljima.

      Delete
  9. Kad budeš mogla baci pogled na Becutan šampon sa kamilicom, zanima me njegov sastav koji me jako buni jer u kiriličnom fontu prvi sastojak je Natrijum sulfat, a u latinični font je Soduim laureth sulfat. Kažu kako je bez sapuna i parabena, kad imaš vremena molim te izvrši jednu analizu i za njega. Hvala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam sastav, ako ti nije teško prekucaj i pošalji mi, pogledaću. Ako ima SLS definitivno nije bez sapuna :)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Sastav nemam jer proizvod još nisam kupila, tražila sam i na netu sastav ali ga nema. računam da se prvo raspitam prije nego ga kupim. Zato ako nekad naletiš na njega ili ima neko sastav kad imaš vremena dobro bi bila jedna recenzija.

      Sastav mu je jako čudan zbog razlike u oba fonta, a inače ostali sastojci po meni i mom laičkom znanju i nisu tako loši, samo me buni taj SLS i natriujum sulfat. Zato i mi je potrebno mišljenje stručnjaka.

      Hvala na odgovor.

      Delete
  10. Imam masnu kosu pri korenu, a krajevi su suvi, farbala sam se svega 2-3 puta pocetkom godine i eto... Mamma & babby sampon sam koristila pre par godina i nije uspevao da mi opere kosu. Sad koristim malo afroditu beli luk, bebeci saumu kupku i sampon, slican je m&b a opere kosu, jedino sto ima pantenol, a meni pantenol u samponima smeta posle duzeg koriscenja, pa ga presecem! :( ponekad nirelex i glamur aloe vera, maske serical, bademovo ulje, i to bi bilo to.
    Pa ne znam koja bi kombinacija bila ok sad za zimu? mozda taj saumin (eventualno da nabavim chicco, on nema pantenol) i mozda velnea macadamia? mada mislim da bi i on ima pantenol+ bi mi mozda mastio kosu... ? svaka preporuka je dobrodosla, hvala na odgovoru, unapred :)

    ReplyDelete