Wednesday, January 8, 2014

Leave-in proizvodi kao deo nege: 1. deo

Primijetila sam da se ovoj vrsti proizvoda nisamo poklonili pažnju kakvu zaslužuju i zbog toga sam riješila malo da vam približim ove proizvode, njihovu podjelu, funkciju, dejstvo kako biste u moru proizvoda našli odgovarajući za sebe.
Prva podjela od koje bismo krenuli jeste na: leave-in regeneratore u spreju iliti prskalice, silikonska ulja i kristali i leave-in kreme.










Leave in regeneratori u spreju, u daljem tekstu prskalice, su najčešće zastupljeni, a vjerujem i najviše korišteni leave in proizvodi. Uglavnom se mogu naći u okviru linija drugstore preparata za kosu. Nekad sam ih redovno koristila ali sam shvatila da, osim lakšeg raščešljavanja , nemaju nikakav drugi efekat na kosi, pa sam ih prestala koristiti. Takođe, nakon nekog vremena primijetila sam da su mi i krajevi suvlji od njih. Ovi proizvodi su ,,bogati“ silikonima i raznim alkoholima, a kako tada nisam znala razliku između dobrih i isušujućih alkohola, oni loši su doveli do toga da mi kosa bude suva. Pri odabiru leave-in ppreparata vodite računa da u sastavu nema sledećih supstanci:
Alcohol denat, Propanol, Propyl alcohol, Isopropyl alcohol, ethanol, SD alcohol, SD alcohol 40.
Ono što je u sastavu obavezno su: masni alkoholi (Lauryl alcohol, Cetyl alcohol, Myristyl alcohol, Stearyl alcohol, Cetearyl alcohol...), silikoni (pisali smo o njima ovde) i proteini (Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Silk Protein, Keratin... )

Prskalice koje sam koristila su: Gliss ultimate repair, Nivea long repair, Gliss total repair 19, Gliss liquid silk gloss, Selective feel the difference leave in i sve sam ih koristila prije (mal)tretiranja kose. Ni jedna od njih nije imala pozitivno dejstvo, štaviše kosa mi je bivala sve gora, čak i posle samog pranja. Kao što rekoh, tada se nisam bavila sastojcima, samo sam iz neznanja taložila silikone na kosu i koristila proteinske prskalice koje mi ne odgovaraju. Tu nalazim razlog njihovog lošeg dejstva na moju kosu. U moru loših, izdvojila bih dva koja su imala solidno dejstvo- Selective due phasette i Loreal Elseve color vive. Razlika između ovih proizvoda koji su mi odgovarali i i onih koji su imali loše dejstvo na moju kosu, jeste što za neodgovarajuće možemo reći da su pretežno proteinski (iako je procenat proteinskih sastojaka u njima jako nizak), a za odgovarajuće da su hidrantni, što mojoj kosi i treba.

Osim prskalica koje mogu biti hidrantne i proteinske, postoje i sprejevi namijenjeni za zaštitu od toplote i sprejevi za volumen. Kada govorimo o zaštiti od toplote, tu je neprikosnoven Uniq1 o kojem smo već imaju priliku da pišemo. Iako je on više kremaste konzistencije, svrstavam ga u sprejeve zbog toga što se dozira prskanjem. Istina, ni on u svom sastavu nema nekih sastojaka koji bi mogli da nahrane kosu  ali ono čemu je namijenjen (zaštita od toplote i lakše ispravljanje kose), radi savršeno tako da od nas dobija najvišu ocjenu. Pored njega, tu je i Elnett sprej za zaštitu od toplote, koji olakšava ispravljanje kose i štiti je od oštećenja pri visokim temperaturama. Koliko je efikasan, ne mogu da kažem sa sigurnošću jer sam tretiranje kose toplotom svela na minimum i nisam imala prilike duže da ga testiram.
Kada govorimo o sprejevima za volumen, jedini koji sam probala i koji trenutno imam jeste John Frieda Volume blow dry lotion. Pošto imam tanku dlaku, kosa mi skoro nikad nema volumen kao sa reklame, uvijek mi pažnju privuku takvi proizvodi. Kupila ovaj, prbobala, nisam zadovoljna. O njemu će biti riječi u nekoj od narednih recenzija.
Unique one na tretiranoj kosi
Uniq one na tretiranoj kosi















Da li koristite leave in preparate i koji su vam omiljeni?

21 comments:

  1. Moj omiljeni i definitvno No1 je Uniq1 od Revlona. Ljubav na prvi pogled s njim je bila u salonu. Vidjevši efekte i istovremeno čitajući sva pozitivna iskustva o njemu na forumu, odlučila sam da ga kupim i danas je neizostavan prilikom, tj. nakon svakog pranja.
    Pokušavala sam da ostavim komentar na recenziji o njemu, ali me je nešto blokiralo. Elem, samo da napomenem - a to mi je i frizerka savjetovala - da je za srednju dužinu kose dovoljno tek 3 puta špricnuti na dlan i nanijeti na kosu (fokus na krajevima) jer prevelika količina ulijepi kosu pa dobijemo kontra-efekat.
    Također, želim da ga pohvalim jer mi je spasio kosu na moru! Ranije sam uobičavala da se poslije mora podvrgavam hranjivim salonskim tretmanima i obaveznom kraćenju ispucalih vrhova od sunca, ali ove godine smo taj dio preskočili zahvaljujući Uniq1 :) Uštedjela sam novac i sačuvala kosu. Tako da je provjereno sasvim dovoljna zaštita od toplote - kako sunca, tako i fena i pegle.
    Sve moje preporuke za ovaj leave in. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam primijetila da kad stavim vise, nema dobar efekat. Jedva cekam plazu pa da testiram i ja ;)

      Delete
  2. balea mleko, idealna stvar za suvu i bujnu kosu

    ReplyDelete
  3. Hej ! Pa kosa ti uopste nije tanka,divna je i negovana!
    Danijelaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam ja dosta kose ali je tanka dlaka i lose osisana kosa, hvala ti Dani draga :*

      Delete
  4. Ono sto sam ja primetila je da uniq1 nema apsolutno nikakav efekat na tamnu kosu :) kao da radi samo na blajhane plavuse. I sve moje plavke su bile opcinjene njime, dok ja kao brineta nisam videla ni jednu njegovu pozitivnu stranu. Ne znam ima li moj zakljucak ikakvog smisla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Citajuci iskustva, nisam primijetila da ima veze sa bojom kose :D mozda se tako slucajno poklopilo. Plava kosa je mnogo zahtjevna i hemija joj godi, dok tamne kose u startu budu zdravije, pa je moguce da im hemija ne odgovara

      Delete
  5. Od sprejeva za volumen probala sam Lorealov Elseve volume collagene i bila sam prezadovoljna jer je stvarno radio svoj posao i dobro je mirisao. Sad kad sam ga potrošila odlučila sam da probam nešto drugo-Gliss hair repair Ultimate volume express-repair-conditioner koji mi zasad odgovara i isto tako lepo miriše :) Jedino bih htela da te pitam za Syoss Oleo intense thermo care, kakav je i vredi li davati pare za njega ili ipak Uniq1 ? Hvala i pozdrav! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posto sam citala utiske drugih djevojaka vezano za Syoss i mahom su bili negativni, ipak bih ti preporucila U1 jer ima vise pozitivnih kritika

      Delete
  6. Svima bih preporucila Nivea Long Repair!!! Jedini koji je delovao na moju kosu!!

    ReplyDelete
  7. na dosta postova vasih ne vidim fotografije, da li znate zasto? nemam taj problem na drugim stranicama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imamo neki problem sa Bloggerom vec neko vrijeme, jos nismo dokucile o cemu se radi...

      Delete
  8. Ni ja ti ne vidim slike- mozda uploadujes preko nekog servisa koji ih ne brise nakon odredjenog unosa ili vremena? Ovdje ti vidim samo jednu sliku, a u nekim drugim postovima ne vidim nista.
    Ja inace koristim Uniq 1, ne vidim ni ja da to moze imati neke veze sa bojom kose, mozda ga plavuse samo vise hvale jer im je obicno kosa zahtjevnija, isusenija od blajhanja i sl.
    Meni nije ostecena, ali svejedno volim taj sprej, super je prije nego radim sa figarom i sl. Inace koristim Gliss prskalice za lakse rascesljavanje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma joj, vec neko vrijeme imamo muku sa slikama koje smo upload-ovale direktno sa kompa. Bas nas nervira to jer nam slike nestanu za dan, pa ne mozemo ni da pratimo. Ovaj Blogger nas zeza, samo tako :(
      Meni se Gliss nije pokazao, doduse koristila sam proteinske, a proteini mi generalno ne odgovaraju...

      Delete
  9. Draga Monoklico, za sta ustvari sluze leave in proizvodi? I sta mi preporucujes za zastitu od toplote, buduci da kosu susim fenom i peglam svaki drugi, treci dan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćaos :) Upravo leave in proizvodi služe za zaštitu od toplote. Preporučujem sve preparate iz ove kategorije
      http://sjajnakosa.blogspot.com/search/label/Leave-in%20preparati%20i%20za%C5%A1tita

      Svi preparati koji sadrže silikone štite od toplote. Izaberi neki u zavisnosti od toga šta preferiraš - uljani proizvod, proizvod u formi kreme, sprej i sl.

      Delete
  10. Aloha! Već duže vreme pratim tvoje postove, čak sam na osnovu njih sastavila listu preparata koje smem da koristim i pribavim, i stvarno primećujem rezultate, posebno jer mi je kosa do struka(npr juče sam prvi put uradila tretman dubinske hidratacije u efekat je WOW)... Hvala :-)
    E sad, da pređem na stvar, postoji jedna prskalica u koju se kunem a primecijem da nije nešto popularna, pa želim da ti je preporučim ovom prilikom, jer kapiram da ima u sastavu i proteine i ulja, a cini mi se da si spomenula da tvoja kosa voli ove sastojke. E, kako ja nisam neki hemičar volela bih i da mi kažes sta mislis o njenom sastavu. Radi se o Schwarzkopf Gliss Ultimate Oil Elixir Express-Repair-Balsam Spray, čiji je sastav sledeći:Aqua, Cyclomethicone, PhenyliTrimethicone, Argania SpinosalKernel Oil, HydrolyzedlKeratin, Cocodimonium HydroxypropyllHydrolyzed Keratin, Panthenol,iDimethiconol, Cetyl PEG/PPG-10/1iDimethicone, Lactic Acid,lPolywuaternium-16, Parfum, CetrimoniumlChloride, Sodium Benzoate,iHexyl Cinnamal, Linalool,iLimonene, Phenoxyethanol, PotassiumiSorbate, CI 15985,lCI 47005.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je dago da čujem da ti odgovaraju naši saveti :)

      Što se te maske tiče, verovala ili ne sastav nije loš, ali je efekat traagično loš, užasan, kosa bude kao masna paučina (nemam bolje poređenje, zaista je tako :D)
      Preporučila bih da ga zaobiđeš :)

      Delete
  11. Hvala vam na tako brzom odgovoru :)
    Sad sam zbunjena, ovo što ja koristim je prskalica, ne maska, i uvek je naprskam na mokre krajeve posle pranja, te zahvaljujući tome mogu da je rasčešljam. E sad krajevi kose mi jesu suvi i baš skloni mršenju, posebno kad su mokri. Kad naprskam ovaj leave-in samo se lepo slože, nisam primetila da se dodatno umasti, čak s vremena na vreme stavim malo Valneinog beauty oil-a(koje je btw sjajno, uzela ga pre par nedelja, hvala vam na preporuci, da je nije bilo ne bi mi palo na pamet da koristim ovaj proizvod )... Mislite li ipak da ta prskalica nije ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako tebi ne smeta nego ti omekša kosu onda nastavi da je koristiš. Mi nemamo pozitivno iskustvo sa Gliss preparatima, zato ih ne koristimo. Čim ti ne smeta, onda ti ni ne škodi jer nema nekih ,,opasnih" sastojaka :)

      Delete