Sunday, January 12, 2014

Leave-in proizvodi kao deo nege: 2. deo

Silikonski kristali i ulja


Nakon leave in sprejeva, na policama su se našli uljani proizvodi za kosu, prvo kao kristali, a kasnije kao silikonska ulja. Kristali su se pojavili prije ulja i njihova uloga je zaglađivanje i zaštita kose od spoljašnjih uticaja. Postoji veliki izbor kristala i ulja različitih proizvođača, kako drugstore tako i profesionalnih. Mislim da je svako od nas imao prilike da ih proba. 

Moji prvi kristali bili su Alfaparf Semi di lino i bili su odlični za tadašnje potrebe moje nefarbane kose. Silikoni u njemu su činili kosu glatkom i mekanom, a specifičan miris se zadržavao u kosi. Onda su se proizvođači sjetili da bi u silikonske kapi mogli da dodaju veći procenat prirodnih ulja i na taj način daju kosi i njegu uz lijep izgled. Prvo koje sam ja probala jeste Orofluido ulje, koje sa već hvalila i koje je stvarno odlično. Takođe, pored njega tu je i Velnea macadamia nut ulje za kosu koje je jeftina verzija sa dobrim učinkom na kosu i sastavom, kao i Macadamia ulje. Silikonsko ulje koje pri vrhu ima prirodna ulja ima i bolji dugotrajni učinak na kosu. Ako je veća količina silikona onda dobijamo trenutni efekat i efikasnu zaštitu od toplote i spoljašnjih uticaja. Ulja su mi postala vrlo draga jer sa dvije, tri kapi spustim nemirnu kosu koja strči i kosa izgleda zdravije, sjajno i mekano. Ukoliko hoćete da puštate kosu, ovi preparati su neophodni. Odlažu šišanje kada su krajevi kritični jer ih zaglade pa izgledju svežiji i zdraviji. Samo budite oprezne sa količinom, jer ako pretjerate kosa može da izgleda masna. Ono što je takođe neophodno da pomenem jeste da je poželjno kosu jednom u 15, 20 dana oprati šamponom koji ima SLS zbog silikona koji se talože na krajevima ovim putem. Isto bih vam skrenula pažnju da pri odabiru odgovarajućeg silikonskog ulja, izaberete ono koje je guste konzistencije, a ne razblaženo koje je na pumpicu. Razlog za to jeste što se ulje najčešće razblažuje alkoholima koji isušuju kosu i na taj način štetite svojoj kosi. Imam Orofluido gusto i na pumpicu, osim što se gusto sporije troši od ovog razblaženog, ovo razblaženo se baš osjeća na alkohol. Razlika u cijeni je mala, a efekat gušćeg mnogo bolji.

Leave-in roizvodi u kremi


Kao i svi proizvodi za kosu, i kreme mogu biti hidrantne, proteinske i one za definisanje lokni. Mojoj kosi prijaju hidrantne kreme, zato nije ni čudo što mi je na prvo mestu Alfaparf nutri seduction leave in. Savršena krema koja u momentu omekša i učini kosu svilenom ne otežavajući je. Planirala sam recenziju, tako da ću vam tada detaljno opisati sastav i dejstvo na moju kosu. Pored te, koristim i Macadamia leave in kremu. Čitala sam i slušala dosta oprečnih mišljenja o ovoj kremi. Ili nekom savršeno odgovara ili je potpuni promašaj. Ja spadam u ove prve. Moje je mišljenje da ova krema odgovara izuzetno suvoj i dehidriranoj kosi kakva je moja. Ta krema je vrlo masna i nekom ko ima normalnu kosu može biti prejaka i neodgovarajuća. Kako sam nekoliko puta kroz postove naglasila da moja kosa voli ulja i hidrataciju, ova teška krema meni bude odlična. Ako ste planirali da je probate, prvo uzmite najmanje pakovanje od 10tak ml i tako možete znati da li će i vama odgovarati. Najlaganiji leave-in balzam koji imam jeste Label.m leave in conditioner. Toliko ima divan sastav i laganu teksturu da ga mogu koristiti i oni sa masnom i normalnom kosom, bez bojazni da će im biti težak. Jedan je od retkih leave-in tretmana koji služi za ishranu kose, i nema silikonsku zaštitnu funkciju. I o njemu će uskoro biti više riječi u nekoj od narednih recenzija. Proteinska krema koju koristim s vremena na vrijeme jeste BC repair rescue kremica. S obzirom da nemam ispucalih krajeva, mislim da je ova kremica u kombinaciji sa pakovanjem doprinijela tome. I pri odabiru ovih preparata vodite računa o sastavu, poželjno je da ima barem nesto prirodnih sastojaka i silikone, za one koji koriste fen i peglu. Takođe, obratite pažnju na alkohole koji isušuju kosu i takve kreme i leave in balzame izbjegavajte.

kosa posle Alfaparf nutri leave in



kosa posle Alfaparf nutri leave in























Da li ste probali neki od ovih preparata i koji vam je bio najbolji?

25 comments:

  1. da li je previse koristiti uniq1 posle pranja i onda na suvu kosu macadamia ulje?

    ReplyDelete
  2. sta mislis o balea oil repair ulju za kosu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Culi smo samo pozitivne utiske o njemu, tako da mislimo da je ok ;)

      Delete
  3. Ja koristim Balein leave in balsam, kajsija i mleko, cini mi se da mi malo osusi kosu? Kosa mi je tanka ali gusta i tretirana farbom. Kakvi su vasi utisci o ovom proizvodu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekom bas odgovara, nekom ne. Ako vidis da ti kosa nije ok sa njim, prekini da koristis jer mozes napraviti vise stete nego koristi

      Delete
  4. Šta mislite o Alfaparf Precious oil tradition absolute oil?

    Hvala ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedino ulje koje je namijenjeno za kosu i tijelo ima super sastav, ostala ulja iz te linije uopste nisu dobrog sastava, posebno za tu cijenu po kojoj se prodaju :/

      Delete
    2. Hvala puno na brzom odgovoru :).
      Dobila sam bočicu od 10 ml na probu, pa ne znam da li da počnem sa njim. Inače mi je kosa željna hidratacije, pa se bojim da mi ulja ne isuše kosu (već mi se jednom to desilo).

      Pozdrav, divne ste ;),
      Maki

      Delete
  5. Da li ste probale Velnea masku za kosu koja se ne ispira, nešto sa extraktom maslinovog lista (zelena). Šta mislite o njoj?

    Evo i sastava: Aqua, Glycerin, Polyquaternium-37, Polyglyceril-3 disostearate, Phenoxyethanol, Parfum, Hydolyzed wheat protein, Methylisothiazolinone, Potassium sorbate, Isopropyl Alcohol, Olea europaea leaf extract, Limonene, Linalool.

    Pozdrav ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam, ali sam probala ljubicastu i veoma mi je losa. Mislim da su dobre za nezahtevnu kosu, normalnu, netretiranu, ili tretiranu kratak vremenski period :)

      Delete
  6. I mene zanima ovo za Velnea masku, sta mislite o njoj? Takodje, cujem da hvale brahmi amla ulje, znate li nesto o njemu?
    Poz

    ReplyDelete
    Replies
    1. ODgovor za masku je iznad, a Brahmi je odlicno ulje. Opet, ne treba preterivati, jednom mesecno je dovoljno :)

      Delete
  7. Zelim da vas pohvalim, blog je odlican, cesto ga posecujem i procitala sam mnogo korisnih saveta.:)
    Imam jedno pitanje. Pre par meseci sam potpuno izbacila silikone iz upotrebe. Kosa mi je tanka i sklona krzanju, teme se brzo masti, a krajevi su suvi, nikada se nisam farbala, ne koristim peglu posto je skroz ravna, izbegavam i upotrebu fena. Koristim Babylove sampon, ultra doux avokado oil and shea buter balzam ( u 80% slucajeva ga zagrevam), Insight masku za ostecenu kosu, latte masku i garnier goodbye damage masku. Volela bi da uvedem u upotrebu jos neka silikonska ulja ili prskalice, ali imam nedoumicu sto se toga tice. Zanima me da li mi mozete preporuciti neki leave in proizvod koji sadrzi silikone rastvorive u vodi, posto koristim sampon bez sls, a i da u upotrebu ubacim neki sa blagim sls jednom u 20 dana, a silikone upotrreblajvam posle svakog pranja, nije mi jasno koja je onda svrha koriscenja maski, nakon kosriscenja npr. babylove sampona ako on nije uspeo da skine silikone, tako da maska ne moze da deluje od natalozenih silikona?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije to bas tako. Silikoni se ispiraju i cistacem koji je u Babylove samponu. Silikoni ne stvaraju neprobojan zid na vlasi, potrebno je mnogo talozenja (kog nema ako peres kosu samponom, a ne co wash-om) da bi silikoni zapravo sprecili prodor dobrih sastojaka u vlas.
      Pogledaj ovaj tekst o silikonima, a usput, preporucujem (sa svim silikonima ipak, jer sam objasnila da nema veze koji su): Macadamia ulje, Balea ulje, Velnea, Garnier goodbye damage....
      Sa amodimethiconom (rastv.. u vodi) mi pada na pamet samo Alfaparf keratinsko mleko za kosu, ali opet, nisam najsigurnija jer ga nemam u rukama trenutno.
      Ali opet ponavljam, slobodno koristi sve silikone, itekako su korisni :)
      http://sjajnakosa.blogspot.com/2013/11/mit-o-silikonima-da-li-su-dobri-ili-losi.html

      Delete
    2. Hvala puno na odgovoru.:) Procitala sam sada taj post i definitivno je vreme da vratim silikone u upotrebu.
      Imam jos samo jedno pitanje. Sta mislis o Pantene Split End Mender Serumu, posto sam njega koristila ranije i jos uvek imam jednu flasicu. Sastav je sledeci : Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Alcohol Denat, Parfum, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Hexyl Cinnamal, Linalool, Butylphenyl, Methylpropional, Benzyl Selicylate, Amyl Cinnamal, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde Citronellol, Alpha-Isomethyl Ionone.
      Da li ima i korsnih hranjivih sastojaka i sta mislis o njemu?
      Unared hvala. :)

      Delete
    3. Nazalost nije dobar, ima Alcohol Denat kao treci sastojak, a potom odmah Parfem, ja to ne bih uzimala da sam na tvom mestu. Neke povoljnije preporuke: Velnea macadamia nut, Balea oil repair, Garnier Goodbye damage
      Od malko skupljih ali kvalitetnijih Macadamia oil moj favorit pored Moroccanoil koji je dosta skuplji ali se isplati jer je jako gust :)

      Delete
    4. Hvala puno.:) Koristila sam ranije Macadamia oil, tako da cu verovatno ponovo kupiti to. :)

      Delete
  8. Gde mogu da se nabave kristali za kosu Alfaparf semi di lino?

    ReplyDelete
  9. Kakav ti je sastav ove BC kreme za zastitu od toplote:Agua,Dimethicone,Polyquatermium 37,Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate,Pantenol,Hydrolyzed Silk,HydrolizedKeratin,Isoamyl p-Methoxycinamate,Cetearyl Alcohol,Phenoxycinnamate,Cetearyl alcohol,Phenoxyethanol,Parfum,Quaternium91,Methylparaben,Cetrimonium Methosulfate,Lactic Acid,Benzyl Silicyate,Butylphenyl Methyl propianol,Isopropyl alcohol,Butylene Glycol,Linalool,Limonene,Hexy Salicyate,Benzyl Alcohol,Coumarin. Stavih je na kosu a ona suva drvenasta tesko se ceslja,dal je do proteina ili ima isusujuce alkohole.Kosa mi je inace suva plava i puca pa sam mislila da joj uvedem jos proteina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema isusujucih alkohola tako da je zbog proteina. Mora da ti je kosa suvlja

      Delete
  10. Ok.hvala puno pocela sam da radim dubinsku pa se nadam poboljsanju.P.S.Kad ne zaplakah od srece kad nadjoh tvoj blog super je:-),da li da zaboravim neko vrijeme na ovu kremu pa da probam ponovo nesto kasnije a sad uzmem nesto hidrirajuci live in

    ReplyDelete