Wednesday, January 29, 2014

Lijepa kosa uz ograničen budžet

Kako vlada ekonomska kriza već duže vrijeme, u skladu sa mjerama štednje na koje apeluju svi, mi ćemo vam pomoći da zaštedite na prepatima za kosu, a istovremeno ubrzate njen oporavak i poboljšate kvalitet.

Šampon


Po mom mišljenju vrlo bitna stavka koju trebamo pažljivo birati. Više pranje kose nije samo prati dok kosa ne ,,zaškripi" već se mora odabrati šampon koji će kosu i tjeme najmanje oštetiti odnosno iziritirati. Iako se čini da bi se za tako nešto morala izdvojiti veća suma novca, dajemo dokaz da ne. Ono čime se treba voditi je da šampon sadrži blage sulfate odnosno blage čistače. Takvih ima i među jeftinijim brendovima kao što su:

Babylove koji smo toliko puta sa pravom pomenuli - cijena 180din odnosno oko 1,50e.
Velnea matični mleč i Velnea sa uljem makadamije koji sadrže SLS ali u manjoj količini - cijena 120
dinara odnosno 1,20e.

Alverde amaranth šampon - šampon iz Averde prirodne linije, sadrži blag čistač i obilje prirodnih sastojaka - cijena oko 200 dinara, oko 2e.

Insight šamponi koji sadrže coceth sulfat koji je blaži, imaju odličan sastav sa mnoštvom prirodnih sastojaka - cijena je 550 dinara odnosno 6,50e za čak litar proizvoda. Ne moram vam objašnjavati koliko se to isplati, gledajući odnos cijene i količine.

Garnier ultra doux šamponi, tačnije oni koje smo probali 5 trava, lavanda i kajsija mogu poslužiti kao odličan šampon, daju volumen, lijepo peru, ne isušuju (radi opreza prati samo tjeme, ne dužinu). Dosta su koncentrovani, mogu se razblažiti vodom. Cijena oko 175 dinara na popustu, odnosno oko 2e.


Pakovanja/balzami



Iako su ovo dva potpuno odvojena i različita pojma, svrstala sam ih u jednu grupu iz prostog razloga - mogu imati istu namjenu. Naime, postoje balzami koji su jako koncentrovani i sadrže visok procenat hranljivih sastojaka, a jeftiniji su od pakovanja. Neki od tih su:

Garnier shea i avokado koji često pominjemo jer je jako dobar za ishranu suve kose, cijena 150dinara odnosno oko 2e;

Balea oil repair balzam, sličnu funkciju i dejstvo ima kao pomenuti Garnier shea i avocado - cijena oko 200 dinara, manje od 2e.

Balea mango i aloe balzam, hidrantan i solidnog sastava, po dejstvu i učinku prati ova dva gorepomenuta. Cijena takođe kao prva dva.

Velnea macadamia nut balzam možete koristiti ako nemate zahtjevnu i oštećenu kosu i želite efekat neslijepljene kose. Prilično je povoljan, a efekat dobar - cijena oko 170 din odnosno 1,20e.

Ako govorimo o proteinskom balzamu, koji je koncentrovan, pomenućemo Garnier goodbye damage. Ja ga lično nisam koristila ali sam pročitala dosta pohvala za ovaj balzam, tako da ukoliko ocijenite da su vam potrebni proteini, možete probati, a cijena mu je oko 250 din odnosno nešto malo preko 2e.

Ukoliko ipak ocijenite da je vašoj kosi potrebnija jača njega u obliku pakovanja, preporučili bismo vam Insight pakovanja, dvije vrste koje smo mi recenzirale su ovdje i ovdje. Razlog zašto vam preporučujemo njih jeste prilično očigledan, odnos cijene, količine i koncentracije hranljivih sastojaka je odličan, a i sam efekat koji imaju na kosi toliko dobar da smo se zaljubile u pakovanje na prvo korišćenje. Cijena je malo visočija u odnosu na prethodne preparate i za 500ml pakovanja morate izdvojiti 550 dinara odnosno 6,00e. Uzimajući u obzir da je koncentrovano i da će trajati dugo, mislim da se investicija isplati.

Mala napomena-poželjno je zagrijavati hidrantne balzame i Insight pakovanja jer je efekat mnogo bolji. Zagrijavanje se vrši tako što se nakon nanošenja preparata stavi kesa preko kose i zagrijava 10tak minuta, napravi pauza dok se na zagrijanu kesu stavi peškir i zamota u turban, sačeka 10tak minuta i zagrijava opet jos 5-10minuta.


Leave in proizvodi


Dolaze u različitim oblicima, količinama i mogu se kupiti po različitim cijenama. Mi preporučujemo:

Johnsons baby no tangle leave in koji je namijenjen za raščešljavanje kose, uz solidan sastav. Utisci su za ovaj proizvod podijeljeni, dok je nekima savršen, drugima uopšte ne odgovara. Meni konkretno nije trebao za olakšavanje češljanja jer mi se kosa ne mrsi ali ga rado koristim kad uvijam kosu tj prije nego navijem na viklere, tada mi lokne budu divno definisane i traju duže. U svakom slučaju, odnos cijena količina je odličan, jer 200 ml proizvoda dobijete za 200 din (300 bez popusta) odnosno 2,20e.













Velnea macadamia nut ulje je silikonsko ulje koje sadrži i određeni procenat prirodnog ulja makadamije.
Ja ga koristim već neki period, moji utisci su i dalje pozitivni i preporučujem ga svima koji imaju problema sa naelektrisanom i suvom kosom - cijena je 350dinara odnosno oko 3,50e.

Balea oil repair serum - nismo ga koristile, samo probale, ali su sve recenzije itekako pozitivne, sastav je
odličan, i sa njim nema greške. Cijena za 100 ml je oko 400 dinara, odnosno nešto manje od 4e.









Oblikovanje kose


Ovaj dio vas košta 0 dinara.
Tretiranje toplotom svedite na minimum, ako već morate koristiti fen za sušenje, neka ne bude na najvećoj toploti i ne približavajte fen previše kosi. Ono što mogu iz svog iskustva da kažem jeste da su za kosu spas zaštitne frizure koje se postižu raznim uvijačima bez toplote. Takođe, pravljenje pletenica, punđi i ponytail će vam spasiti kosu barem jedan dan. Što je kosa više nahranjena, to joj manje tretiranja i oblikovanja treba.

Sada da se bacimo na računanje.
Ukoliko se npr odlučite za kombinaciju Babylove+Balea oil repair+Velnea ulje, za otprilike 720 dinara ćete biti obezbijeđeni mjesec dana šamponom, dva mjeseca balzamom i četiri, pet mjeseci silikonskim uljem.

Vrlo jeftino za zdravu kosu, zar ne?
:)

42 comments:

  1. Bravo za temu! Ovo otprilike svima treba u danasnje vreme. Samo sto, kad je kosa ostecenija, to vise para treba da bismo je vratili u zivot, ali to je valjda cena koju placamo kad zelimo da se igramo s njom, vise nego sto to ona moze da izdrzi. :) Nisam koristila Garnier Goodbye Damage balzam, kakav je po jacini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti draga :)
      Dosta je jak, i prejak za kosu koja nije tretirana :)

      Delete
    2. Ne, nisi ovo trebala da mi kazes... :D

      Delete
  2. Planiram da isprobam uskoro Amaranth sampon, bojim se samo da ce mi se brzo izmastiti kosa od njega jer mi nije suva ni toliko ostecena osim krajeva.
    Garnier GD balzam mi je najbolji. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, znam da tvoja kosa bas voli proteine :D

      Delete
    2. Probala sam Alverde Amaranth, za prvo koriscenje je OK.Videcemo kako ce se nadalje pokazati. :)

      Delete
  3. odličan post, svašta sam upisala na WL. :) Nisam sigurna ima li garnierovog balzama za ostecenu kosu i kod nas, ali cu ga potraziti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mislim da bi trebalo svugdje da ga ima ;). U svakom slucaju, potrazi pa nam javi utiske :)

      Delete
  4. U glavnom sam sve probala sa te liste i mogu reci da su jeftini a dobri proizvodi. Svaki od njih.
    Pozdrav od Danijelee.

    ReplyDelete
  5. kakav je sastav insight antioxidant maske? :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidratantan i hranljiv, sadrzi jojobino ulje, ulje lesnika, ulje sargarepe...

      Delete
  6. Imam dugu kosu do polovine ledja,ne koristim peglu,ne farbam se,fen koristim retko tako da kosa nije ostecena ali zato kad god je operem ona je uzasno suva..Kao metla sto bi rekao moj brat mada nakon silikonskog ulja i nekog vremena ona se transformise i bude ok.. Ja ne bih da se sisam ali ne znam vise sta da koristim, cini mi se da je suva zbog Niveinog sampona 2u1 koji koristim ceso jer brat kaze da je i njemu kosa bas suva nakon njega pa sam se sad prebacila na Babylove ali nije dovoljno..Sta mi preporucujes?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaboravih da pomenem da sam uzela i Garnier avocado ali za sad ne primecujem neku veliku razliku, plus mi je Babylove preslab kad stavim maslinovo ulje jer ga ne ispere kako teba..Pomagaj.:)

      Delete
    2. Vidi onda ovaj Alverde koji smo pomenuli gore ili Insight. Svakako koji god da koristis, peri samo tjeme, duzinu jednom u 10 dana. Nemoj cesto da stavljas ulja jer zna kosa od njih da se sasusi dodatno. Mozda je u tome problem... Garnier avocado obavezno zagrijavaj preko kese, tada mu je ucinak mnogo bolji. Ako vidis da ti on nije dovoljan, moraces da vidis neku masku namijenjenu za suvu kosu. Ako ti jos nesto treba, pisi ;)*

      Delete
  7. Kakav je mama&baby sampon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oni koji su ga koristili kazu da je jako blag, blazi od Babylove. Svakako mu je sastav dobar i neagresivan tako da ne moze da steti, u svakom slucaju

      Delete
    2. Nisam iz Srbije i ne mogu da uzmem Babylove pa sam uzela Mama&Baby.. Super, hvala na odgovoru.. :-)
      P.S. Predivna ti je kosa, odusevljena sam..:-)

      Delete
    3. Nas dvije se zahvaljujemo ;) ako si iz CG ima u CM i Bubchen sampon koji ima slican sastav kao Babylove, mozda skoro identican. Pa eto opcija ;)

      Delete
    4. Nema na cemuu..:-) Jesam, ali sam vec kupila Mama&baby tako da cu sledeci put Bubchen.. A gdje si kupila Bioclin pakovanje?

      Delete
    5. CM isto, mada su ga izbacivali iz asortimana. Mozda da pogledas u CM kod male pijace bivse...

      Delete
  8. daaaaaaaa li je insight antioxdant hidratantno pakovanje? ili kombinovano?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidrantno je i vrlo hranljivo, sadrzi ulja ljesnika, soje, jojobe i sargarepe

      Delete
  9. Da li cete mozda raditi recenziju za insight sampon protiv opadanja kose i insight balzam za suvu kosu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa nismo ih kupile, ako se odlučimo - biće :)

      Delete
  10. Imam jedno glupo pitanje :D A to je, kojim redosledom sta treba stavljati na kosu? Posto mi se ucinilo u frizerskom salonu da posle maske za kosu koriste opet sampon, pa zatim balzam? :)

    ReplyDelete
  11. Pozdrav Monokilice! Nedavno sam počela pratiti vaš blog i moram reći da sam oduševljena. Kao ovisnica o preparatima za njegu kose dale ste mi jedan posve novi uvid u proizvode. Super ste i samo naprijed :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago nam je da nas pratis i zelimo ti dugu i zdravu kosu :D

      Delete
  12. pozdrav, sve pohvalee zaista si kompetentna za kosu :)) ja cu napisati nesto duzi komentar jer sam postala ocajna :(( ja imam kovrdjavu kosu do visine grudnjaka koja je ravno osisana( to sam nedavno uradila jer sam procitala da je tako bolje ako zelim da pustim kosu ),sa tjemenom nemam problema, ali zadnja trecina kose mi je suha i pretezno je sisam zbog toga, kosa mi ne puca mnogo ali sam je u protekloj godini mnoooogoo ostetila korstila sam peglu, fen, skidala dva puta boju,sada sam nesto izmedju ridje i smedje boje kose( ne znam bas objasniti), mislis li da bi mi bilo bolje da se ofarbam u neku smedju sa hladnijim tonovima, jer ne volim one tople odsjaje nikako :@ primjetila sam da mi negdje na polovinama ili pri kraju dlake imaju bijele tackice i ja to osisam jer mi je to ruzno vidjeti :(( i da napomenem HOCU DA IMAM DUGU KOSUU :))) citala sam sve tvoje postove i sada pokusavam da se ne sisam tako cesto, sad ce dva mjeseca kako se nisam sisala, ali sta da radim sa bijelim tackicama i metlastim vrhovima, da napomenem da se ne peglam vise sad ispravljam kosu zahvaljujuci tvom postu o vitlerima sa cickom heheh najbolja si i namjeravam uzeti babylove sampon preporuke su mu odlicne :)) ja sam tvoja vijerna citateljka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na komplimentima :)
      Nabavi dobro proteinsko pakovanje i dobar leave in, ako već nisi.
      Taj peglani deo će uvek biti suvkastiji od odstatka kose.
      Najbolja boja za puštanje kose je ona koja ne mora redovno da se obnavlja, a to su smeđe i tamnije. Hladna smeđa se svakako ispira na toplo, tako da se sa time moraš pomiriti ako nećeš da je farbaš svakog meseca i da je dodatno isušuješ :)
      Metlasti ispucali vrhovi, opet, to je subjektivno, ako su baš spaljeni ošišaj ih, ako su samo suvi i malo ispucali, izdrži, neće više ispucati za još 2-3 meseca :)

      Delete
    2. pa npr poslije pranja kose kada skinem peskir gornji dio kose mi je mokar a donji dio vec osusen :(( a kad se osusi pravo onda je tek nocna mora, nisu ipucali ali su uzasno suhi :(( a moracu se ofarbati u neku tamniju nazalost jer ne volim bas tamnu boju kose, brond mi se bas svidja, hvala na savjetu :* ;))) nastavi i dalje pisati citam sve :) sve pohvale jos jednom

      Delete
    3. Dubinska hidratacija i vidjeces kako ce kosa da ti zivne ;)

      Delete
  13. Kakvi su Chicco samponi? Planiram da uzmem neki bejbi, cisto da oporavim malo tjeme :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koliko sam upoznata, imaju ok sastav, tako da mislim da ne moze stetiti. Nisam ga probala jos, ali planiram ;)

      Delete
    2. Pa i meni se po sastavu cini da je ok :)
      Probacu ga i ja,pa cemo vidjet' :)

      Delete
    3. Taman nam javi ovdje kakav je, da li da ga uzmem u obzir ;)

      Delete
  14. molim vas recite mi gde ima da se kupi johnsons leave in??

    ReplyDelete
  15. a sta mislis o headnshoulders samponima i njihovim balzamima?

    ReplyDelete