Thursday, February 27, 2014

Trajno ispravljanje kose: Keratin i voćne kiseline - iskustvo i preporuka


Ovoga puta imamo jedan gostujući tekst, naša drugarica i članica sa ana.rs foruma Zmayachek je rado pristala da svoja iskustva sa keratinom podeli sa vama i nama. Biće još jedan tekst ovog tipa i o Alfaparf keratinu, za sada malo teorijskog uvoda, ispravljanju voćnim kisalinama, Cadiveu keratinom i Macadamia straightwear keratinom.






Već duži vremenski period se puno priča o tretmanima trajnogi spravljanja kose.
Nažalost, devojke se često nedovoljno informišu pre rada ovakvih tretmana pa otuda i dosta oprečnih mišljenja.
Pre svega, treba prvenstveno pravilno negovati kosu, a ne tražiti neka brza rešenja kako bi samo izgledala trenutno bolje jer će to neminovno dovesti do kontraefekta.
Drugo, trebalo bi se bar za prvi put, posavetovati sa nekim ko je stručan, kako bi vam rekao koji od tretmana ovog tipa mogu najbolje da odgovaraju vašem tipu kose.
I treće, ukoliko već imate hemijski tretiranu kosu, blajhanu pogotovu, izbegavajte ove tretmane.

Htela bih da sa vama podelim moja iskustva kako bi nekom eventualo pomogla da se opredeli ili ne opredeli za neki od ovih tretmana.

Moja kosa je duga, talasasta, poprilično neobuzdana. gusta ali je dlaka tanka.


 Lisap voćne kiseline


Prvo moje iskustvo sa trajnim ispravljanjem kose je bilo sa Lisap voćnim kiselinama.
Kosa jeste bila ravna, ali meni definitivno ovaj tretman nije odgovarao, jer je bila spržena i razvlačila se kao žvaka. Tad mi je deo kose bio tretiran blanšom, ali to su bili samo mali delovi kose. Čitajući iskustva drugih devojaka došla sam do nekog zaključka da uglavnom nekome odgovaraju ili voćne kiseline ili keratin.
Ja spadam u ovu drugu grupu.



Vrste keratinskog tretmana i dejstvo


Keratin je protein koji se već nalazi u našoj kosi (za razliku od kiselina).
Ali treba razlikovati tretmane koji su za regeneraciju kose (i sa njima se kosa ispravi al' im to nije primarna funkcija) i to su tretmani kao sto je naprimer Macadamia ili Alfaparaf i tretmane na kojima je naznačeno da su za ispravljanje kose, koji uz keratin sadrze i formaldehid - Cadiveu, Coco Choco, Goldwell.

Jedna veoma bitna napomena: Kada radite neki od ovih tretmana u salonu, dobro se raspitajte čime rade i potražite iskustva drugih osoba koje su taj tretman tu radile.
U Americi i Evropi je postojalo puno proizvodjača ovih proizvoda koji su pravili veoma loše i štetne proizvode, i njihovom zabranom, oni su te iste proizvode izvozili na istočno tržište a između ostalog i kod nas. Tako da, ukoliko radite ovaj tretman preko popusta, na primer, sami prihvatate rizik.

Prilikom tretmana koji sadrži samo keratin, dlaka se popunjava keratinom, biva čvršća i zaglađenija, i na taj način se i oporavlja i  ispravlja.
Kod tretmana koji sadrže keratin i formaldehid dolazi do hemijske veze između molekula keratina i formaldehida koji ispravljaju kosu i sprečavaju ponovno kovrdzanje.

Ova druga metoda je invanzivnija, ali je i efekat ispravljanja bolji. Takođe, postoji podatak i da je formaldehid kancerogen, doduše za frizere jer udišu njegova isparenja (pogotovu ako rade više ovih tretmana dnevno).


Cadiveu keratin 



Moje prvo iskustvo sa keratinom je bilo kod moje dugogodišnje frizerke, sa Cadiveu keratinom. Cena za dugu kosu za ovaj tretman nije mala, oko 100 e, pa sam se dugo lomila da li da se usudim da probam nešto ovako.







Tretmani sa keratinom se uglavnom rade na skoro indentičan način:

- Kosa se opere specijalnim šamponom koji priprema dlaku kako bi mogla da primi keratin
- Prosuši se fenom
- Zatim se keratin nanosi na celu dužinu kose, pramen po pramen, pazi se samo da ne ide skroz do temena
- U zavisnosti od keratina, čeka se od pola sata do sat ( čula sam za slučajeve da su čekali i više al ja takvo iskustvo nemam)
- Kosa se zatim isfenira
- Nakon ovoga se kosa deli na male pramenove i prelazi sa peglom za kosu, koja mora da razvija temperaturu od 210° ( bitno je da pramenovi budu što manji )
- Nakon ovoga tretman je gotov.



Preporučuje se da prvo sledeće pranje kose bude posle 3 dana. Poželjno je da se u roku od ta tri dana kosa ne steže previše. U nekim slucajevima naglašavaju da se uopste ne dira, ne stavljaju šnale i slično, mada moram da priznam da se ja toga nisam prdržavala toliko (uostalom, kako da se okupam i da je ne skvasim ako je ne podignem :) )












Nakon tri dana, kosu operete šamponom bez sulfata. I u narednom periodu je preporučljivo radi što dužeg dejstva tretmana da se kosa pere šamponima bez sulfata. Dva šampona koja sam ja probala i mogu da preporučim su: Babylove iz DM-a i Alfaparaf Keratin Therapy.

Veoma je bitno da nastavite sa negom kose i da je ne zapostavite i nakon ovog tretmana.




Efekat ovih tretmana traje između 3 i 6 meseci.

Tretman sa Cadiveu keratinom sam ponovila tri puta, jednom godišnje sam radila.
Odmah nakon svakog tretmana se video efekat. Bila sam prezadovoljna. Kosa je bila lepa, mekana i ravna bez muke.
Jedino je nakon ovog tretmana bila dosta masna u prvih mesec dana.

 Madacamia straightwear tretman



Zatim sam videla da Alfaparaf ima ovaj tretman i to bez formaldehida, odmah sam se zainteresovala ali me je cena odbila. Ovaj tretman se isplati samo ako se udruži vas nekoliko kako bi podelili tretman i količinski i finansijski.
Posle nekog vremena sam otkrila da i Makadamija ima ovaj tretman - Macadamia straightwear tretman, i to u malom pakovanju, taman za jednu upotrebu.
Tretman, 100ml,  košta  4465 dinara a šampon sa kojim se kosa opere pre tretmana, 100ml - 1211 din.






Usudila sam se da po prvi put pokušam da sama uradim sebi ovaj tretman. Presa koju sam koristila nije Makadamija već Remington, ali je sasvim dobro poslužila.
Postupak je isti kao što sam gore navela, jedino što bih napomenula da je dobro da se radi u provetrenoj prostoriji. Ipak postoje određena isparenja.

Kosa u naredna 3 dana bude nekako kruća i popunjena keratinom, ali nije neizdrzivo. Jedva sam čekala da prođu tri dana i da vidim efekat.
I bila sam jako zadovoljna. Pogotovo što sam sama radila i što nisam vešta kao frizer, a i imam dosta kose. Jedino na šta ću više obratiti pažnju narednog puta je da uzimam manje pramenove prilikom peglanja kose.
Kosa je fina i mekana, nije kao strela ravna, ali je ravna i lako i lepo je osušim. I ono što je meni bilo jako bitno, kada je napolju velika vlažnost ne krene da se uvija.




Meni su ovi tertmani veoma olakšali život. Mozda to nekome banalno zvuči, ali mi koji imamo neobuzdanu kosu vrlo dobro znamo koliko ovako nešto to moze da znači.

Da li ste imale prilike da probate neki od ovih tretmana? I kakva su vaša iskustva?



24 comments:

  1. Ja sam dva puta radila keratinsko ispravljanje kose kod razlicitis frizera i oba puta nije imalo efekta. Pridrzavala sam se pravila tipa ne vezivati kosu, spavala sa maramom i prala posle 3 dana samponom bez SLS i opet dzaba, samo malo se video efekat, gotovo neprimetno. Jedino sta moze da utice na ovo lose iskustvo je sto sam pomenute tretmane radila preko popusta ( jedan platila 4.700 a drugi 2.200). Nema sanse da opet nasednem na to. Ono sta me interesuje je trajno ispravljanje kose Goldwell preparatom ( salon Aleksa la vie je poznat po ovom tretmanu) i da li neko ima iskustva sa tim. Citala sam da je kosa odmah nakon njega ravna kao strela i to trajno, u smislu dok ne izraste onaj talasasti ili kovrdzavi deo i posle se samo on ispravlja, a posto ja imam neobuzdanu talasastu kosu koje se talasa od usiju na dole, smatram da bi mi jedan ovakav tretman dugo trajao, a kosta oko12.000 sto nije malo ako cu opet da se razocaram. Da li ste cule neka iskustva o ovome i sta mislite o tom preparatu, da li da se ohrabrim da to uradim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vecina onih koji su ovaj tretman radili preko popusta su nazalost nezadovoljni . Uporedjivala sam i kako opisuju efekat i trajnost, jedino sto mi pada napamet je da u tim salonim razblazuju i to puno tretman, a i da koriste neke preparate sumnjivog kvaliteta. Jer su generalno preparati za ovaj tretman sami po sebi ( mislim na kvalitetne preparate ) dosta skupi, tako da po osobi sam materijal kosta vise nego sto oni naplate celokupnu uslugu. Goldwell nisam probala, probala sam Cadiveu i to bas onaj sa slike i zaista sam bila prezadovoljna. Taj salon je dobar i mislim da ne bi dopustili sebi propuste tipa losih keratinskih tretmana.

      Delete
  2. Ja imam iskustva sa Cadiveu keratinom. Prezadovoljna sam, spasilo me sisanja. Konacno sam pustila kosu, a bila je skoro cela unistena od farbanja i izvlacenja pramenova. Vredi svaku paru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da smo imale isto pozitivno iskustvo. Zaista mnogo olaksava zivot :)

      Delete
  3. Meni licno bi smetala trajno ravna kosa jer volim da stalno nesto menjam ali ko voli neka izvoli i boja kose ti je predivna.Nadam se da ti tretman nije isprao boju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zbog toga sam ja i radila na godinu dana razmaka :) Taman kad mi dosadi ravna, krene ponovo blago da se uvija, i da se vraca na predhodno stanje i tad joj raim sta god zelim :) Ovaj tretman posvetli malo kosu, pogotovu ako je farbana, to mi nije smetalo dok sam posvetljivala inace kosu a sad kad je crvenkasta se ispralo malo, ali posle dve nedelje moze da se farba tako da mi nije bio problem :) Hvala !

      Delete
  4. Ja sam pre tri godine radila sa Coco Choco preparatima u salonu, cena je bila 4500, sto je tad bilo prilicno jeftino jer znam da su se cene kod ostalih frizera kretale oko 10 000-12 000din. okvirno. Koristila sam neki baby sampon bez sulfata (ne secam se koji tacno) i efekat mi je trajao mozda 3-4 nedelje, i to nije ni bio najbolji efekat. Kosa mi je bila blago ocajna posle svega, suva, i nikakva i iskreno-nikad vise ne bih radila tako nesto. Mozda ovaj sa Keratinom, i to bih se informisala maksimum, i birala bih proverenog frizera koji bi to radio sa proverenim proizvodom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazalost, kao sto sam vec napisala, u tim salonima preko popusta je pitanje sta zapravo koriste i dal koriste na pravi nacin. Bilo je slucajeva gde je kosa posle tretmana bila i gore nego na pocetku. Ovaj tretman je ipak invazivan i treba se dobro raspitati i sve proveriti i raditi ipak na proverenom mestu.

      Delete
  5. Odlična i korisna recenzija.
    Nisam nikad radila keratinski tretman, a sad čitam da plavuše ne bi trebale tako da sigurno i neću :)
    Jako mi se dopada tvoja kosa na drugoj slici.
    Pozz

    lacica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Lacice :) Ako si stavljala blans, bolje ga zaobidji. Ne mora da znaci da bi imala los eiskustvo al to niko n moze da ti garantuje kako bi ti odreagovala kosa. Ja tretnutno imam malo blansa na samim krajevima kose, radila sam ombre ranije, i osetno mi je tu kosa drugacija, tako da jedva cekam da malo vise skratim kosu i otarasim se tog dela :)

      Delete
  6. Zanima me da li i Macadamiin tretman moze loše da utice na blajhamu kosu, konkretno pramenove radjene blansem? Veliki pozdrav :)

    ReplyDelete
  7. Ako su pramenovi sitni i kosa nije ostecena blansem, ako ti pramenovi gde je blans nisu bas jako suvi, ne bi trebalo da smeta. Ukoliko je blansem ipak vidnije ostecena kosa onda nikako ne bih preporucila. Nadam se da sam pomogla malo :)

    ReplyDelete
  8. Drage moje, ja sam se upustila u akciju sa keratinom prvi put pre 2 nedelje. Neplanirano.... bila sam kod manikirke i gledala kako nekoj devojci rade tretman keratinom i odusevila sam se celom pricom. Ja imam prirodno kovrdzavu kosu, koja izgleda kao opali mini val... ne kovrdza se od glave nego recimo od usiju... I s obzirom da izvlacim pramenove poslednjih 15 godina, na recimo 3-6 meseci... blansom... imam tanku dlaku...i mekanu. Fenirala sam se svaki drugi dan ali kad prespavam sva mi se dlaka prelomi i to me je izludjivalo. Tako da sam se resila da se upustim u ne tako jeftino zadovoljstvo (8,500 din)... Radila mi je devojka 2,5 sata, imam paz frizuru... Verujte mi...od tad kad perem kosu samo je osusim fenom (bez koriscenja ikakvih cetki...) prebacim glavu napred i samo susim, posle 2 min imam friz kao da sam bila kod frizera. Kad prespavam opet imam super friz. Ja jos uvek ne mogu da verujem da sam olaksala sebi zivot!!!!! Malo mi je prvih dana bilo prilepljeno za glavu ali to je normalno, evo 2 nedelje kasnije i meni je sve lepse a nema ko me nije pitao sta sam radila s kosom i kako mi je mnogo dobro. Jedino me je frizerka savetovala da pre takvog tretmana treba se malo podsisati (ali ja sam to vec prethodno uradila)... i rekla mi je da svako novo farbanje i izvlacenje pramenova malo slabi efekat. Tako da ako zelite neki novi friz ili pramenove to je pozeljno uraditi pre keratinskog tretmana. Perem kosu baby samponom, ali evo juce sam bila u Frizer Komercu i kupila bas gore spomenuti sampon Alfaparaf Keratin Therapy. Sutra cu ga isprobati... To je moje iskustvo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas mi je drago da imamo slicno iskustvo :)
      I slazem se da je bolje menjati friz pre tretmana, al ukoliko se neko inace farba, moze to da uradi 2 nedelje nakon uradjenog tretmana.
      Taj sampon je odlican , uverices se i sama u to sam sigurna ! :)

      Delete
  9. Ja bih probala ovaj Madacamia straightwear tretman, zvuci mi jako dobro!Ali cu izgleda morat naruciti na amazon-u jer nigdje ne mogu da nadjem u hrvatskoj.Ako neko zna molim neka javi :) .Zanima me dali kosu mogu oprati obicnim samponom od macadamia (bez sulfata) prije ili to mora biti onaj u bijelom pakiranju/bocici kao gore na slici?
    Odlicni ste , jako mi se svidja ovo sto citam, definitivno najbolji !!
    Pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne bih znala da li ima i gde u Hrvatskoj da se kupi, koliko sam uspela da vidim za sada, ima u bolje opremljenim frizerskim salonima i preko interneta.
      Pranje pre tretmana je obavezno da bude sa ovim samponom jer on "otvara" dlaku da bolje primi keratin. A sampon koji se posle koristi za pranje kose je bitno da bude bez sulfata :) Nadam se da ces biti zadovoljna efektom :)

      Delete
  10. Nisam radila, pa ne bih pametovala. Al mogu ti reci da sam vidjala na devojkama fantastican efekat. Najbolji na plavusama, kosa im bude kao san. Doduse neophodno je obnavljanje. Takodje sam se na jednoj devojci odusevila kako izgleda kada se odradi na kovrdzavoj, fantazija. Al mislim da je ovde fazon, koliko para, toliko muzike :)

    ReplyDelete
  11. Imam plavu kosu, i neki su mi savetovali da ne radim, a neki da obavezno uradim trajno ispravljanje kose keratinom.... Nikada nisam stavljala blans, jer mi je inace svetla kosa :) Sta je vas savet i ako bih mogla da radim, u kom salonu? Hvala unapred na odgovoru :) Pozz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemamo preporuku za salon, moraćeš da se raspitaš sama. Jedna preporuka, nemoj preko popusta :)

      Delete
  12. Da li posle tretmana sme da se kovrdza kosa peglom? Ne mislim odma nego za recimo mesec dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. može, ali će svakako skratiti vreme trajanja keratina na kosi.

      Delete
  13. ''Postupak je isti kao što sam gore navela, jedino što bih napomenula da je dobro da se radi u provetrenoj prostoriji. Ipak postoje određena isparenja.''

    Ta isparavanja, to je formaldehid. On se oslobađa prilikom isparavanja. Nije samo kancerogen za frizerke, ne smije ti doci ni do vlasista, jer npr, moze ti ispast kosa, i ne narast vise na tom mjestu.. Ne pise u uputstvima uzalud da se izbjegava kontakt s vlasistem.
    I ja sama radim tretman, unatoc tome, tako da ne kritiziram.. Vjerojatno se radi o neznanju. Da nije formaldehida - kosa se ne bi ni izravnala trajno. U svakom ga proizvodu ima, samo negdje u vecem a negdje u manjem postotku...

    ReplyDelete
  14. pozdrav,koliko je stetno prati kosu obicnim samponom tj onim koji sadrzi sulfate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. U slučaju keratinskog tretmana, mnogo skraćuju period trajanja :)

      Delete