Monday, March 3, 2014

Kako napraviti preliv za kosu?

Poznato je da preliv služi da se obnovi i osveži boja između farbanja. Najpoznatiji su među plavušama kojima je ton najbitniji, ali, da li ste znale da možete da se farbate prelivom kompletno? Da osvežite crvenu boju? Smeđu?

Za šta se koristi preliv



Preliv kod plavih nijansi služi za ubijanje neželjenih tonova i u tu svrhu se kroiste pepeljaste, biserne i violet
nijanse koje daju hladan ton ispranoj žućkastoj nijansi.

















Kod brineta i tamnijih tonova, prirodnih crnokosa i zift crnokosa, preliv može da služi za obnavljanje boje na dužini, ali ako ne menjate nijansu više od jednog tona i nemate sede, možete slobodno i izrastak i dužinu samo prelivati, potrebe za jačim farbanjem nema, farba hvata i traje isto kao kod redovnog farbanja.














Onome ko se farba u crvene i riđe nijanse, poznato je ispiranje kao najveća muka, i u tom slučaju je preliv spas. Možete ga raditi jednom između dva farbanja, učiniće da vam boja uvek bude sveža i kosa zdrava.









Formula za pravljenje preliva


Postoji nekoliko recepata za mućkanje farbe, mi ćemo navesti nekoliko.

1. Primer

Pomešati jednaku količinu farbe u željenoj nijansi
i dvostruku količinu hidrogena od 3%
Ne razređivati vodom/šamponom/kondicionerom
Naneti na suvu ili mokru kosu, ostaviti da deluje od 5 minuta (plavuše) do 30 minuta (brinete i crnokose bez sedih koje i izrastak farbaju prelivom)

2. Primer

Pomešati jednake količine:
Farbe u željenoj nijansi
Hidrogena 6%
Šampona
Sipnuti malo vode da smesa postane malko ređa (samo 10ak mililitara vode)
Naneti na mokru kosu, utrljati kao šampon
ostaviti da deluje od 5 minuta (plavuše) do 30 minuta (brinete i crnokose bez sedih koje i izrastak farbaju prelivom)

Mali savet: Postoje Ardell korektori koji se ubacuju u farbu za neutralisanje neželjenih odsjaja, postoji Unred protiv crvenog odsjaja, i isto tako protiv narandžastog ili žutog.
Praktično je što dolaze u kesicama koje su mera za jednu upotrebu, tako da sa njima nema greške, i nije potrebno nikakvo frizersko umeće da bi ih koristili.

Postoje i specijalni hidrogeni od 2% koje koriste frizeri, koriste se samo kod blajhanih kosa kako bi mogli da prodru u strukturu depigmentisane dlake, a ne ostave previše osjaja (sivog ili ljubičastog). Ovaj hidrogen ne morate posebno kupovati, možete ga dobiti razređivanjem hidrogena od 3%


Da li ste se nekad prelivale i na koji način?

38 comments:

  1. Ja pravim preliv tako sto stavim jednu kolicinu farbe ,istu kolicinu hidrogena 6% i istu kolicinu vode. Izmesam dobroi nanesem na celu duzinu kose ,stim da koren farbam 6% hidrogenom. Ne znam da li je to ispravno?
    Poz.od Danijele

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste :) Može da se razblažava vodom, a može i šamponom radi lakšeg nanošenja (takođe je šampon većinom voda) :)

      Delete
  2. A gde mogu da se nadju ti Ardell korektori?

    ReplyDelete
  3. Ja sam par puta napravila preliv sa ostatkom farbe od korena u koju sam dodala vode. Bilo je jako retko i mislila sam da neće ništa uhvatiti, ali jeste, isto kao i da nisam razblaživala. Braon nijanse su bile u pitanju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno tako, ja kad sam bila smeđa samo sam se prelivom farbala i nije bilo nikakve razlike :)

      Delete
  4. Meni je ovo tolika želja da uradim, ali se ne usuđujem :D
    Radila sam kod frizera dva puta preko pramenova, ali sama nikad.
    Vidjela sam sjajne preljeve koje je revlon izbacio, jedna potpuna novost, možda ću to da probam. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ima i posebno formulisanih preliva kod profi brendova, ali ih ja nisam našla u slobodnoj prodaji. Oni po pravilu ne sadrže amonijak i imaju veće molekule nego farba, tako da se duže zadržavaju na blajhanoj kosi. Ja sam probala Wella Color Touch kod frizera i super sam zadovoljna :)

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Nisam sigurna na koji clanak da postavim ovo pitanje, pa se unaprijed izvinjavam sto nema veze sa ovim u clanku.
    Dobila sam neke proizvode Alfaparf Semi di Lino Diamond, pa me zanima da li je neka od vas imala iskustva sa njima? Konkretno, radi se o maski, samponu i kristalima.
    I jos nesto - da li ste probale Selective Amino Keratin, kakav je?
    Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. U stvari, linija je Iluminating.

      Delete
    2. Jesmo, imale smo. Odlicna je linija proizvoda, pogotovo ako imas kosu ka normalnoj, znaci ne previse suvu. Nadam se da ces imati i ti pozitivna iskustva. I da, probale smo Aminokeratin, ubrzo ce i recenzija ;)

      Delete
    3. Divno, bas si me obradovala! :)
      Jedva cekam novu recenziju. :)
      I hvala vam, cure, radite odlican posao sa ovim blogom, mnogo ste mi pomogle!

      Delete
  7. Draga Monilkice, zelim da probam sa prelivom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smućkaj po receptu gore i javi rezultate :)

      Delete
  8. Dobar nacin da se boja osvezi a da se ne farba agresivno kosa. A i videla sam da zene mesaju boje, pa ovako nijansiraju i dobijaju ono sto nema sanse samo farbanjem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neko ko nema sede i neće rastičnu promenu , ne mora ni da se farba, samo da se preliva :)

      Delete
  9. Koja je razlika izmedju prvog i drugog primjera po ucinku? Koji bi preporucila za crvenokose (zbog problema s ispiranjem, u koji si upucena vidim :) )?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema razlike, potpuno je isti metod, hidrogen se vodom razblaži :)

      Ja sam crvenu prelivala drugom metodom :)

      Delete
  10. Znaci, ako uzmem kutiju u kojoj dodje 50 ml farbe, 50 ml hidrogena, u to dodajem jos 50 ml sampona?

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Da li ovaj recept mogu da koriste devojke koje se ne farbaju, a zalele bi da posvetle kosu za nijansu-dve? U pitanju je svetlo smedja boja kose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teško da se prelivom može posvetleti kosa. Možda za pola nijanse, ali ostaje rizik od izbijanja riđeg odsjaja. Ako se ipak za to odlučiš, obavezno pepeljaste nijanse.

      Delete
  13. Imate li neku preporuku za koju farbu da se odlucim kako bih napravila taj preliv (imam prirodno svetlo smedju boju kose + sam se satirala letos), a volela bih da dobijem bar blizu one platinasto plave. Dosta mi je slaba i krhka, pa ne bih puno da je štetim, zato se ne usuđujem da je farbam. Hvala vam unapred! :) :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Platinasta se jako teško dobija i najagresivnijim farbama i hidrogenima. Pogledaj ovaj teskt, gde smo naglasile da nikome ne preporučujemo izvlačenje veštačko platinaste nijanse, a pogotovo ne krhkoj i slaboj kosi :)

      http://sjajnakosa.blogspot.com/2014/02/vodic-za-farbanje-kose-u-plavo.html

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Hvala, moraću onda da se oprostim od te boje, jer mi je žao da gorim kosu :/
      A imate li preporuku kadav bih onda mogla preliv da koristim, a da mi ne izvuče žuto nego što svetluju moguću nijansu?

      Delete
    4. Prelivom ne može da se posvetli kosa. Jedina opcija ti je farba bez amonijaka, ali ne svetlija od 2 tona od tvoje kose. Biraj profesionalne, nove KYO boje su hvaljene (Alexandar cosmetics) jer izvlače dobro kao obične, a štete manje. Uzmi pepeljastu nijansu obavezno.
      Takođe, profesionalne bez amonijaka imaš Revlonissimo, Rolland Oway...

      Delete
  14. Da li je moguće i kako razblažiti hidrogen od 9% na 6%?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, dodaj vodu u njega, trećinu količine hidrogena :)

      Delete
    2. Hvala na odgovoru. Dodala sam malo vode i malo šampona.

      Delete
  15. Monoklice,da li mozes da mi preporucis neku farbu iz alexandra? Vidim da su dosta povoljne,probala bih limix ili kyo? Imam sede,i treba mi neka farba koja ce prekriti i da se ne ispira tako brzo,a da mi pritom ne susi kosu,recimo keune meni nikako ne odgovara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KYO su sjajne farbe, trajne a bez amonijaka, prekrivaju sede potpuno. Slobodno uzmi neku iz kataloga, nijansu koja ti odgovara, verne su uzorcima vrlo.
      Free limix je takodje odlicna, mada bolje KYO pobaj jer je bez amonijaka :)

      Delete
    2. Hvala monoklice,poslusacu te :) I narucicu i onu masku koju preporucujes

      Delete
  16. Treba mi savet :) Trenutno sam neka tamno pepeljasto plava sa svetlijim pramenovima, isla bih u maaalko tamnije, pa me zanima da li bih mogla da uzmem neku sesticu i sa njom uradim preliv? tj zanime me da li bi ispalo malko tamnije? Pretpostaljam da ce se to brzo isprati jer mi je kosa blajhana, sto bi mi bilo ok u slucaju da mi se ne dopadne to tamnije. Unapred hvala na odgovoru :)

    ReplyDelete
  17. Draga monoklice, zanima me da li mozes otprilike da procenis koje nijanse bi trebalo da gledam i loje tonove pri odabiru ovakve boje, kremkaste prve?http://www.patricinhaesperta.com.br/cabelos-loiros/o-diario-de-uma-loira-atire-a-1a-pedra-quem-nunca-usou-7-1
    uradila sam ombre ali mi vuce na narandzasto, mnogo bi mi znacila bar neka pomoc :)

    ReplyDelete
  18. Zdravo, citala sam vase predloge i savete i jako mi se dopada. Imam pitanje. Godinama se farbam u plavo.poslednjih par meseci koristim italijanski profedionalnu farbu BY FAMA 11.1platinasta.Prezadovoljna sam farbom.Ne steti kosu.Sada bi želela da se ofarbam uneku srednje bakarno plavu.Interesuje me koju bi mi nijansu preporucili .

    ReplyDelete