Sunday, March 9, 2014

Nepoželjni sastojci u preparatima za kosu

Potrudile smo se da za vas sklopimo listu neželjenih sastojaka u proizvodima za kosu. Ovo iskuckajte u vaš telefon, nosite sa sobom, a vrlo brzo ćete i zapamtiti šta je to što ne bi trebalo da se nalazi u vašem šamponu, regeneratoru, pakovanju ili leave-in preparatu.


1) Silikoni u šamponu

O silikonima smo već pisale, većinom o njegovim benefitima za kosu i o razbijanju mita da je potpuno nepoželjan. Međutim, u šamponu bi silikone trebalo izbegavati. Osim što se talože na skalpu i mogu da zapuše folikul dlake. Takođe, na koži leđa, lica ili gde god šampon dotakne kožu, može da izazove iritacije, akne i komedone. U kremama za lice je za izbegavanje, a isto tako u šamponu.
U pakovanjima i regeneratorima je gotovo obavezan, tako da ga tu smatrajte dobrim sastojkom. Najbolje je da bude na sredini sastava, posle hranljiviih sastojaka, masnih alkohola i hranljivih ulja.
Spisak silikona naći ćete u ovom tekstu.

2) Isušujući alkoholi


O ovome posebno vodimo računa. Ovi alkoholi imaju instant isušujuće dejstvo na kosu i nisu poželjni ni u jednom preparatu - ni u šamponu, ni u balzamu i pakovanju, a najmanje u leave-i preparatu u kom su najzastupljeniji.
Alkoholi u leave-in preparatima služe za instant sjaj (verovali ili ne, stari recept za sjaj kose je vodka!), ali kao i kožu, ovi alkoholi izuzetno isušuju vlas, teme i dovode do nepopravljive suvoće.




Test: preparat koji koristite nanosite na dlanove nekoliko dana. Videćete kako vam je koža dlanova za kratak rok postala smežurana, suva i ispucala.
Na internetu postoji recept, da se alkohol ukloni iz preparata isparavanjem.

Za razliku od masnih alkohola (i kojima će biti reč u narednom tekstu kao najvećem hidrirajućem agensu u preparatma za kosu), sledeći alkoholi nemaju nikakvu beneficiju za kosu i trebalo bi ih izbegavati:
- Alcohol
- Alcohol denat
- Propyl
- Ethanol
- SD Alcohol (40)

Benzyl alcohol koristi se kao konzervans i nalazi se na kraju sastava, u maloj količini su i nemaju loše dejstvo na kosu.
Isopropyl alcohol služi da korisni sastojci efikanije prodru u vlas i to ga čini poželjnim sastojkom, ali u laku za kosu, peni i sličnim preparatima služi da se preparat brže "stvrdne" na kosi, u velikim koncentracijama je, pored samog alkohola, i tako je veoma loš za kosu.

Napomena: Vodite računa o sastavu "prirodnih" i "organskih" proizvoa, vrlo često sadrže isušujuće alkohole u nedostatku drugih konzervanasa organskog porekla.

3) Sulfati u šamponu

Došli smo do sulfata, jednog o najozloglašenijih sastojaka u šamponima za kosu. Takozvani SLS (Sodium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate) i SLES (Sodium Lauryl Ether Sulfate), ALS (Ammonium Lauryl Sufate) su čistači koji pomažu razgrađivanju masnoća i stvaraju penu. Moga istraživanja su pokazala loš uticaj ovih šampona na kosu, jer razgrađuju prirodne masnoće, isušuju vlas i teme i remete strukturu kutikule.
U industriji preparata za kosu postali su rasprostranjeni šamponi bez sulfata koji su nežni prema temenu, kosi, a pritom odlično operu kosu, ne isušuju je, ne ispiraju farbu i sl.
Ali, ukoliko koristite preparate sa silikonima (što je poželjno) trebalo bi ponekad da operete kosu šamponom sa sulfatima kako biste skinuli naslage preparata za oblikovanje i zaštitu kose. To je jedino "dubinsko" pranje kose koje vam je neophodno, u većini slučajeva koristite blage šampone.

4) Sodium hlorid

Poznatiji kao kuhinjska so, služi da zgusne šampon, ima potencijalno isušujući efekat na kosu.

5) Parfemi

Veštački mirisi nalaze se gotovo u svim preparatima za kosu. Ono na šta treba da obratite pažnju je mesto parfema (fragance) u sastavu, on nikako ne bi trebalo da bude na početku sastava.

6) Lanolin, Mineralna ulja i Petroleum

Ovi sastojci  predstavljaju jeftine derivate nafte, služe kao emolijens, međutim nema prave hranljive vrednosti za kosu. Osim što su potpuno beskorisni, oni otežavaju prodor hranljivih sastojaka u vlas.

7) Propylene Glycol

Često se koristi u preparatima za kosu, a poznat je kao glavni sastojak antifriza. Razbija proteinsku strukturu kože, kose, i ne razlikuje se po strukturi od PG-a koji se koristi u industriji.

8) Parabeni

Koriste se kao konzervansi, u nauci se povezuju sa kancerogenim oboljenjima, ali ih je u kozmetičkim proizvodima vrlo malo, tako da su njihovo prisustvo i koncentracija u preparatima zanemarljivi.

Sledeći tekst biće o poželjnim sastojcima u nezi kose, čitajte nas redovno :)


Da li ste naučile da čitate sastave preparata za kosu i šta izbegavate u preparatima za kosu?


54 comments:

  1. Pratim tvoj blog redovno i uvek se radujem kad nesto novo napises i procitam bezbroj puta da se usadi :) Lepo od tebe sto delis svoje znanje sa svima nama.Htela bih da te pitam jel znas mozda sastav od garnierove maske shea puter i avokado?Znam da nije tema al me zanima,jel dosta maski koje sam koristila vise su mi isusivale kosu nego sto su radile,kako skuplje tako i jeftinije,mozda je u sastavu problem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno, trudim se :)
      Ne znam njen sastav, jedino znam da je pun veštačkih boja i da je lošiji od istog balzama. Balzam je idealan, ako planiraš kupovinu zaobiđi masku i kupi balzam :)

      Delete
    2. Meni je ta maska bila super, a balsam mi je slepljivao kosu. A ne znam kakvi su sastojci, nisam tada obraćala pažnju na to. U svakom slučaju to mi je jedna od boljih maski ikada.

      Delete
    3. Hvala na odgovoru.Balzam isprobavam,al mi je dosta slab,pa sam mislila da je maska jaca i jos bolja,al eto...Jel moze da nasteti boji kose ako je tretirana?

      Delete
  2. Da vas nema trebalo bi vas izmisliti :-) U moru svega sto se moze procitati na internetu ja bezuslovno vjerujem vama. Predobar blog i iscitam bas svaku recenziju. Jos uvijek nisam naucila da citam sastave ali vjerujem da hocu :-) Za sad koristim one preparate za koje procitam da ne sadrze stetne sastojke. Lijep pozdrav iz BL :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na lepim rečima :)
      Sigurna si ako pratiš naše recenzije, mi vodimo računa o sastavu za vas :)

      Delete
  3. Propylene Glycol- razbija proteinsku strukturu kose. Iscitala sam sastav svih proizvoda koje trenutno koristim za negu kosu i koje nameravam da kupim. Najvise me je zabrinuo taj Propylene glycol koji sadrzi skoro svaka maska za kosu. Davines HBP koji nameravam da kupim isto ga sadrzi. Sada sam u teskoj nedoumici koje jace proteinsko pakovanje da uzmem a da ne sadrzi ove stetne sastojke?
    Takodje sodium hlorid sam nasla u dosta mojih proizvoda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja oprostim neke sastojke, ako vidim loše dejstvo onda prekidam i loše dejstvo pripisujem tom sastojku. Propylene Glycol ima i u dosta mojih proizvoda i konkretno nisam primetila neku štetu, ali ako mogu da biram - biram bez.
      HBP ne bih izbegavala zbog PG, stvarno je pakovanje odlično :)

      Delete
    2. Joj pa hbp bas treba da nadoknadi proteine,ne da ih "razbija" !:( O.o :)

      Delete
    3. Ne bih se brinula, mislim da koncentracija nije dovoljna da nešto razbije ;)

      Delete
  4. ooooooooooo nisam nikad obracala paznju,ali posle ovog texta moram!! :) skupila sam sad sve sampone sto imam,da vidim sta li ima u njima!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super :)
      Ako si primetila da neki loše utiče na tvoju kosu, vrlo je verovatno da ćeš naći nešto od ovoga u sastavu :)

      Delete
    2. Loreal mythic oil sampon, koji mi je preporucila moja frizerka kao vrlo blag sampon sam posle 2 pranja stavila u ormaric u zaborav, jer mi je kosa bila puna peruti, katastrofalan sampon a toliko ga hvale. Juce sam tek iscitala njegov sastav, nema silikona ali je prepun drugih stetnih sastojaka.
      Monoklice, mnogo ti hvala na ovom tekstu.

      Delete
  5. Nijedan od ovih sastojaka se ne nalazi u gliss kur hair repair leave in crnom spreju.A rekli ste da su leave in jako losi za kosu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taman posla, bez leave-in preparata ni jedna nega nije potpuna.
      Mi koristimo i više leave-in preparata u jednom pranju.
      Postoji i tekst iz dva dela o leave-in preparatima, vrstama i benefitima istih

      Delete
  6. E ja sam napokon ukapirala ŠTA mi stvara perut. Silikon u šamponu!
    Otkako sam po vašoj preporuci počela s alverde (koji ne volim, ironiije li, zato što sam navikla na glatkoću pod rukom koju kosi daje silikon u šamponu) ne stvara mi se perut. Kosa mi je škriputava, logično jer je alverde bez silikona, ali to svakako riješim silikonskim pakovanjem poslije.
    Babylove je još uvijek broj 1, ali mu se opasno primiče alverde.
    Super recenzija, opet.
    :-*

    ReplyDelete
  7. Da li vredi da uzmem Baby love ako mi je Velnea Macadamia bio baš preslab? Babylove je još blaži, jel tako?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa jeste blaži, ali ne znam u kom smislu preslab šampon...

      Delete
    2. Sigirno misli na to da je blag i da joj nije dobro prao kosu,baby love je meni fin ali brze mi se masti kosa od njega,inace je perem svakog 3.dana,izdrzim i jos jedan uz suvi sampon nekad ali uz babylove mi je vec drugog dana za pranje:(lepo mi ocisti teme kas operem kosu ali se def.brze masti

      Delete
    3. Sigirno misli na to da je blag i da joj nije dobro prao kosu,baby love je meni fin ali brze mi se masti kosa od njega,inace je perem svakog 3.dana,izdrzim i jos jedan uz suvi sampon nekad ali uz babylove mi je vec drugog dana za pranje:(lepo mi ocisti teme kas operem kosu ali se def.brze masti

      Delete
    4. Mislim na to da mi kosa izdrži samo dva dana, ali hajde i to nego što me svrbi teme, tako da zaključujem da mi je definitivno preslab, kao da mi ne opere dovoljno dobro. A probala sam i tri puta da šamponiram i isto je.

      Delete
    5. Možda nije do pranja kose, već do samog šampona, Velnea šamponi su malo "masniji" odnosno hidratantniji. Možeš probati Babylove, ako ti i ne bude odgovarao za kosu, odličan je i kao kupka, i za intimnu negu, i za umivanje... Ja samo što ga ne stavljam u ručak :)

      Delete
  8. Hvalaaa :) Konacno docekah i ovaj post. :D :D

    ReplyDelete
  9. Nisam se usudila da pogledam sastav svih preparata koje koristim. Jedino sam pogledala sinoc one koje sam izabrala za pranje kose i bili su ok :D

    ReplyDelete
  10. Odlican post!!!

    http://psemima.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. U nekim od mojih preparata nalazim benzyl alcohol, da li je to los ili dobar alkohol?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako je pri kraju sastava nije problematican, koristi se kao konzervans i nema uticaj na kosu :)

      Delete
  12. je li moguce da sam od babylove sampona dobila perut? koristim i dosta novih preparata za kosu, ali samo sampon je isti svakog pranja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moguće je da je zbog pantenola, mnogima smeta. Probaj da promeniš šampon i prati dešavanja :)

      Delete
  13. Ovo za propylene glycol je netačno skroz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Jelena,
      niti smo mi ovo izmislile, niti ti treba da nas ispravljas bez argumentovanih cinjenica.

      "Propylene glycol is a surfactant or wetting agent, and a solvent. In industry, propylene glycol is used to break down protein and cellular structure (this is also what skin is). In the same form it is found in hair care products. It is a synthetic petrochemical used as a emulsifying base in creams, shampoos and hair conditioners. On skin, it makes the skin look smoother, but ultimately ages the skin faster. It can denature the skin's protein, leading to poor, saggy skin. It can penetrate the skin quickly. In industrial settings, workers are usually required to wear protective gloves, clothing and goggles. Skin contact with propylene glycol can cause brain, liver, and kidney abnormalities."

      izvor: http://altowebmasters.com/

      Pozdrav.

      Delete
  14. Pa da li je moguce da i u sampone za bebe stavljaju SLS :( ja vise ne znam sta da koristim

    ReplyDelete
  15. Moguce je, kao i sto je moguce da u losione za bebe stavljaju mineralno ulje koje se dobija iz nafte :/
    Babylove je po tom pitanju odlican, kao i Mama&baby i Bubchen

    ReplyDelete
  16. Meni ceo zivot pricaju da su silikoni losi, jer kosa izgleda bolje ali je zapravo ostecuje , i da nema boljeg od prirodne zastite koja nije unistena svim tim hemikalijama, tako da sam dugo koristila samo koprivu ili baby sampon, a kosa mi izgleda okej... Ali sad sam se malo zamislila i pomisljam da kupim sampon sa silikonima :/

    Hvala na svim ovim informacija, i kosa ti je diiiivnaaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silikoni ne ostecuju kosu i nisu stetni u smislu da ce kosa pucati i lomiti se od njih. Oni se dugotrajnim koriscenjem taloze na tjeme i dlaku i cine da kosa ne izgleda lijepo. Silikoni imaju zastitnu funkciju, tako da bi trebala da koristis silikonsku masku ili serum za krajeve, a u samponima da ih izbjegavas jer talozenjem mogu da ti poremete tjeme sto moze dovesti do opadanja i brzeg mascenja kose. Samo slijedi savjete koje smo davale i shvatices sta ti najbolje odgovara ;)

      Delete
  17. je li imas link o tome kako otkloniti alkohol denat isparavanjem? imam ih u nekim preparatima a ostali sastojci su ok.Hvala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako je u pitanju ulje ili prskalica, naprskaj prvo na dlanove, razmazi i mahni rukama kao da ih hladis nekoliko puta :) zvuci smijesno ali djeluje

      Delete
    2. ok, hvala na savjetu, probacu sutra. LP

      Delete
  18. Zanima me kakav je Johnson's Baby i da li je preporucljiv za svakodnevno pranje? Imam masnu kosu, i suve krajeve, ne koristim presu niti uvijac za kosu, fen koristim samo kad zurim. Kao leave in preparat koristim gliss balzam u spreju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iako je bebi šampon, prilično je jak i ne bih ga preporučila za čestu upotrebu. Uzmi neki sa coceth sulfatom umjesto sls i onda procijeni da li ti odgovara ;)

      Delete
    2. hvala na odgovoru i savetima, mnogo mi se svidja sajt, odlican je :)

      Delete
  19. Kada ce nesto o dobrim sastojcima:-)

    ReplyDelete
  20. Aqua · Glycerin · Cetearyl Alcohol · Citric Acid · Alcohol · Isopropyl Alcohol · Prunus Persica Fruit Extract · Cocos Nucifera Fruit Extract · Parfum · Isopropyl Palmitate · Behentrimonium Chloride · Sodium Benzoate · Potassium Sorbate · Benzyl Alcohol · Benzyl Salicylate · Hexyl Cinnamal · Limonene · Linalool
    kako ti se cini sastav u pitanju je leave in?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikako :/ cisti alkohol je no-no, a ni ostatak nije sjajan

      Delete