Wednesday, April 9, 2014

Greške prilikom farbanja kose

Farbanje kose je prost proces, ali neke od grešaka se često ponavljaju bez razloga, tako da smo odlučile da sastavimo jedan tekst o tome i podsetimo vas na glavne probleme i greške pri farbanju. Ako sebe prepoznate u nekom od narednih koraka, biće vam jasno zašto vam je farbanje možda nekada bilo neuspešno.














Ne pratite uputstva

Uputstva na farbama nisu tu samo zbog proizvođača. Ona postoje kako bi olakšali posao onima koji nisu profesionalci, iako i sami profesinalci ne pristupaju ni jednoj boji pre prethodne konsultacije sa distributerima o određenoj farbi ili nijansi. Ono što će vama olakšati i pojasniti proces je uputstvo koje nalazite na/u samoj farbi. Dakle, ako piše da se farba meša sa hidrogenom u odnosu 1:1, to doslovno poštujte. Ovakva deklaracija ne znači "jedna farba - jedan hidrogen" već "jednako hidrogena koliko i farbe". Budite oprezni jer su hidrogeni pakovani u većim mililitražama, a ako sa hidrogenom preterate - pigmentacija farbe će biti lošija. Dakle, doslovno pratite uputstva, jer je proizvođač i stručnjaci koji su testirali farbe izučili koja je to količina hidrogena potrebna da bi se pigment najbolje razvio.

Koristitie farbu mnogo svetliju od trenutne boje

Svako ko je pokušao da već farbanu kosu posvetli farbom, nije se dobro proveo. Korišćenje farbi mnogo svetlijih od postojeće farbane, a nekad i prirodne boje, izazvaće izbijanje neželjenih odsjaja (narandžastih i žutih), a stepen posvetljivanja će biti neznatan. Dakle, odgovor na pitanje “Da li platinastom farbom mogu da posvetlim svoju smeđu farbanu kosu?” odgovor je “Možda malo, ali nikada onako kako to zapravo želite.



Ne koristite odgovarajući procenat hidrogena

Svaka farba predodređena je da se koristi sa određenim procentom hidrogena. Najtamnije i srednje svelte nijanse mešaju se sa 6% hidrogena, dok se svetlije nijanse razvijaju sa 9 ili 12% hidrogena, u zavisnosti od vrste, pigmentacije i tona farbe. Za ovo najbolje bi bilo da se posavetujete sa frizerom.

Ne radite alergo test

Pošto sam u više slučajeva čula za strašne alergijske reakcije na farbu, ja bih vas posavetovala da ovaj korak ne preskačete. Alergija nije nešto što urođeno imate, i ako do sada niste, nikada nećete imati alergijsku reakciju. Imam drugaricu koja je posle 7 godina redovnog farbanja iznenada postala alergična.


Birate nijansu prema slici na kutiji

Ovo je greška na koju sam vam skretala pažnju više puta. Ako je budete i dalje pravile, nikada vam boja neće biti kako ste je zamislili. Boja prvenstveno zavisi od broja koji označava ton i nijansu, a odmah za tim i od podloge. Dakle, ako vam je kosa šestica, a vi uzmete zlatnu osmicu jer vam je lepa devojka na kutiji – bićete riđe smeđokose, sa svetlijim i riđim izrastkom.

Birate nijansu prema tuđem iskustvu

Svidela vam se boja kod nekoga drugog i planira ted a uzmete istu farbu? Greška. Farbanje kose mnogo zavisi od podloge, tako da, ako je vašoj drugarici boja ispala prelepa med boja, to ne garantuje da vi nećete biti kompletno žute.


Neodgovarajuća nijansa


Osim što se farba neretko bira prema slici sa kutije, tako se neretko bira i prema uzorku u katalogu. Iako ovo nije u potpunosti pogrešno, morate razumeti da su uzorci u nijanseru farbana prirodno svetla kosa, i vrlo je verovatno da vama neće izaći isto tako. Opet ponavljam – podloga je ključna za krajnji rezultat.

Držite farbu predugo

Osim što će ovakav korak definitivno uticati na oštećenje kose, duže držanje farbe može prouzrokovati
tamniju nijansu od zamišljene.


Da li ste nekada napravili neku od ovih grešaka?


33 comments:

  1. Drugarica sa alergijskom reakcijom posle sedam godina se javlja.

    Znam da je sigurno smorno kada se neko farba na dve nedelje da svaki put proverava, ali kada se setim svoje agonije, zvocala bih svima.

    I mala napomena, testirajte se i na ruci i iza ušiju, koža ne reaguje isto, meni se kasnije dešavalo da na ruci nemam reakciju, a uvo mi natekne celo.

    Bonus link http://www.svetplus.com/vesti.asp?vid=13467
    Kod mene je izgledalo još gore nego kod dotične, ali, eto, nisam usamljen slučaj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da će se uplašiti ljudi kad pogledaju sliku :D

      Delete
  2. Kod tetke od mog decka se alergijska reakcija javila posle 20 godina farbanja. Lice joj je bilo u potpunosti deformisano, a glava na delovima otekla, imala je ispupcenja po njoj. Neprepoznatljiva je bila, a koristila je Still crnu farbu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nažalost, dešava se... Samo treba biti oprezan.

      Delete
  3. Evo ja imam jedno pitanje :) Prvi pu sam se ofarbala pre godinu dana, farba Subrina Prof, pomesana 7.2 i 8.2, sve je bilo ok prvih par farbanja, medjutim onda sam primetila da me koza glave prilikom nanosenja farbe uzasno svrbi, pecka, ne znam ni sama da objasnim :9 i promenim farbu, predjem na Macadamiju, nijansa 8.03, opet ista prica, prvo farbanje sve ok, drugo farbanje izrastka blagi svrab, a treci put ( pre 15ak dana) uzas-opet svrab, peckanje, nepodnosljivo :( ja ne znam vise sta da radim, jesu li ovo simptomi alergije, ili mi ne odgovara mozda hidrogen posto sam prilikom svakog farbanja koristila 6% od Subrine? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To moze biti blaga alergijska reakcija. Za pocetak promeni hidrogen i uvedi farbu bez amonijaka pa vidi sta se desava :)

      Delete
    2. Pokusacu tako, pa cu videti sta ce biti :) Hvala na savetima :D

      Delete
    3. Evo opet alergične mene. :)

      Moguće je da je to početak alergijske reakcije, mene je često nakon farbanja umela da zasvrbi glava, ali sam mislila da je to normalno, jer su svi sa kojima sam pričala (mama, drugarice, ljudi po raznim forumima) imali taj problem.
      No, evo sad, ja alergična i nefarbana, a mama i drugarice se farbaju i dalje, zasvrbi ih tu i tamo, ali većih problema od toga nemaju.

      Delete
    4. Jaoj, ne znam ni sama, ja trpim taj svrab zato sto mi dopada boja koju trenutno imam, ali ako se nastavi ovako, bojim se da cu morati da prestanem sa farbanjem :( Ne znam kakva ti je bila kosa dok si se farbala, ali mislim da sam negde na forumu videla sliku sa tvojom kosom i cini mi se da imas lepu pirodnu boju :))

      Delete
    5. A fina je, ali znaš kakve smo mi žene - nikad sasvim zadovoljne prirodnom kosom.
      Farbala se u crno, ništa spektakularno zanimljivo. :D


      Ja ti želim sreću sa daljim farbanjem i tim menjanjem hidrogena i prelaženjem na farbu bez amonijaka. :)

      Delete
    6. Ista prica- nikad zadovoljna :D Hvala ti :D

      Delete
  4. Garnier Olia 7.13 bez tamno plava - zanima me kolko ova trojka moze da povuce na narandzasto, imajuci u vidu da je prirmarna jedinica, kao pepeljast ton? Hvala na odgovoru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. S obzirom da je dragstorski kvalitet i znajući Garnier, vrlo je verovatno da će ići na riđe...

      Delete
  5. Evo da pitam drugaricu,da li se sada farba? I ja sam primorana da se farbam zbog sedih,pa razmisljam sta raditi u slucaju reakcije,kako se ofarbati tada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne farbam se. A imam već sasvim fin broj sedih, tako da nikako nisam pametna šta da radim, sem da režim na ljude kad mi kažu - Jao, vidi, imaš sede dlake.

      :(

      Delete
  6. Svime i svacim sam se farbala ali jedino od Londe sam imala uzasan sedmodnevni svrab i peckanje koze glave i vise londu ne koristim vec nekoliko godina se farbam iskljucivo sa bojama uz koje ide 6% hidrogen a i blansu sam rekla zdravo i obavezno stavljam kasiku do dve ricinusovog ulja u boju

    ReplyDelete
  7. Retko sam pravila greske prilikom farbanja. Uvek uradim alergo test,ali ...imala sam gusenje par puta,zadebljanje usana i usne duplje,pa cvoruge na glavi i da ne nabrajam. Uzasno je sve to ,ali ja svaki put rizikujem kad se farbam i obicno se farbam kad je neko tu . Iskreno ,strah me je uvek. Moram,imam sede.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa jesi li ustanovila na šta si alergična? I čime se sada farbaš? :)

      Delete
    2. Nisam ustanovila. Uglavnom mi se to desavalo sa dragstor farbama(garnier,syoss,palette) . Farbam se Davines farbama vec 2 g.i sa njima nisam imala problema. Probala sam i biljne (erbacolor,martis,biokap) ali problem su sede ,moram onda cesce da se farbam.

      Delete
  8. Da li neko ima neki predlog za pokrivanje sedih? Imam tanku dlaku i skoro pola sede kose. Probala sam Macadamia, Evolution, Revlonissimo, Lorealove u kutiji i sede uredno provire posle prvog pranja. Inac koristim nivo pet i sest. Probal sam i one specijalne za sede. I bas se ovako farbam po ovim vasim uputstvima. I nista. Pomozite.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A da odes kod frizera da se ofarbas?Imam isti problem,rekli su da farbe bez amonijaka ne mogu da prekriju sede ili sa malo amonijaka,znaci treba nesto jace sa amonijakom nazalost.A zna biti i do sampona,ako koristis sampone sa slsom,od njega se farba spere u roku od odmah sa sedih vlasi,iz iskustva pricam.Probaj tako,ofarbaj se,pa kupi sampon bez slsa,najboje neki za farbanu kosu,mada imas i ovih sto Monoklica preporucuje,pa ako se ispere i one provire,onda jedino kanu da koristis ona ce ih sigurno prekriti i nema virenja :)

      Delete
  9. Zdravo! Da li znate kakvi su Still kolor samponi? Sad mi je kosa nivo 7 sa mnodo zutog i narandzastog odsjaja.Razmisljala sa o nijansi 613 pepeljasti lesnik.Da li ce mi puno potamniti,sta drugo da uzmem i da se resim ovog zutila?Hvala:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biraj profesinalne farbe, od svih tih ces uvek biti lisica narandzasta :)

      Delete
  10. Sta mislite o posvetljivacima u spreju ms bazi hidrogena?

    ReplyDelete
  11. Farbam se vec dosta dugo u narandzasto. Samim tim, imam problem sto mi se boja dosta ispira i moram da se farbam svakih mjesec-dva.
    Mozete li mi preporuciti neke postojanije farbe, koje manje ostecuju kosu (i navesti cijenu, ako nije problem)? Hvala puno <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svaka se ispira... I svaka oštećuje u nekoj meri, zavisi kako je neguješ :)
      Postojanija farba će biti ako kosu neguješ i koristiš šampone bez sulfata. Svaka farba se ispira, ali pređi svakako na profesionalne da bi bila postojanija (Koleston, Macadamia, Revlon...) :)

      Delete
    2. Procitala sam na Ana forumu komentare da je Macadamia bas jaka i da dosta ostecuje kosu, koliko je to tacno? Oni imaju prelijepu paletu crveno-narandzastih farbi, ali me nekako toliki negativni komentari odbijaju :/

      Delete
    3. Ja zaista nisam primetila da oštećuje, a koristila sam je nekoliko puta. Savetujem da sama probaš :)

      Delete
  12. Moja drugarica se farbala ovom Palette farbom http://www.floraaromatics.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/palette_intensive_color_creme_r15_intensive_red.jpg i dobila je mozda za neku najansu tamniju crvenu, zatim je drugi put pomesala tu farbu sa ovom http://pi.ce-tescoassets.com/assets/SK/356/3838824293356/ShotType1_328x328.jpg promena je bila jedva vidljiva, mozda za nijaaansu svetlija, medjutim, ona zeli svetliju i intenzivniju crvenu od ove kojutrenutno ima, ali da ne ide bas u narandzasto. Kako moze da je izvuce?
    Hvala punoo <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izvini ali ne vide se slike :)

      Probaj ponovo da pošalješ :)

      Delete
  13. Da li ove nijansa imaju neki odsjaj i koji? Da li je ova cokolada u rangu 5. ili 6.? Ili mozda jos tamnija?
    Hvala unapred :)) Veliki pozdrav!

    http://www.subrina.si/en/Shades_vivid/Shades_Vivid_1/56_chocolate_10703/

    http://www.subrina.si/en/Shades_vivid/Shades_Vivid_1/446_golden_brown_10698/

    ReplyDelete