Monday, February 2, 2015

Mixanje komercijalnih pakovanja za kosu (hidrantni mix)-Fototutorijal

Konačno je došao i dan kada ću sa vama podijeliti moju najnoviju tajnu kojom vraćam kosu iz mrtvih čak i onim danima kada joj (a ni meni) nije ni do čega. Riječ je o mixanju komercijalnih pakovanja za kosu. Ideja za ovaj podvig došla je od djevojke koja nam je jednom prilikom pisala da je čitala u nekom časopisu savjet da se za bolji učinak pakovanja mogu miješati, zagrijati i držati na glavi. Nešto kao dubinska hidratacija. Moram priznati da tada nisam praktikovala tu metodu jer sam imala pregršt pakovanja u čijim sam čarima voljela da uživam pojedinačno. Međutim, tokom ljeta stari blanš na mojoj kosi je počeo da ,,radi" u smislu da  pakovanja nanošena pojedinačno nisu davala željeni efekat, a kosa je bivala sve suvlja i zaglađena samo dan nakon pranja. Uz to i činjenicu da imam gomilu preparata, koje neću potrošiti u roku, pa da imam 3 glave i kosu do poda, odlučila sam da je vrijeme da nešto mućkam i pravim pakovanje prema potrebama moje kose u tom trenutku. Isprobavala sam razne varijacije ali šablon koji pratim jeste:


  • Dominantno pakovanje ili baza- preparat koji se stavlja u najvećoj količini. Mojoj kosi trebaju silikoni zimi, prema tome moja baza je uvijek silikonski preparat. Ako je kosa normalna, onda baza može biti neko slabije pakovanje ili balzam, a za suve i ekstremno suve je bolje da baza bude što jači preparat koji će sadržati silikone i ulja u vrhu sastava. Najčešće za bazu uzimam Le petite marseillas bijeli balzam koji mi inače odlično odgovara i samostalno. Za moju dužinu i gustinu trenutno, dovoljno je 3 kašičice ovog balzama vrhom napunjenih. Količina može da varira u odnosu na gustinu i dužinu kao i stanje kose. Moja kosa je trenutno svježe ošišana, pa sam smanjila količinu mixa. Ranije mi je baza bila količina dvije supene kašike.

  • Dodatna pakovanja/balzami/leave in- stavljaju se u manjim količinama. Ako stavim 3 kašičice baze, od dodatnih će biti po kašičica. Međutim, količine dodatnih ne moraju da budu iste, već možete da npr od jednog stavite kašičicu, a od drugih po pola. Sami odredite razmjeru, prema tome kako i šta vaša kosa voli. Pošto je ovdje riječ o hidrantnom mixu, onda su i sva dodatna pakovanja hidrantna. Tu uglavnom spadaju svi ostali preparati, bilo kakvi. Za dodatne uvijek biram one preparate kojih želim da se riješim što prije, i one koje najviše volim i koje mi je žao da trošim kao bazu. Neki od njih su Marrakesh, Moroccanoil, Macadamia, Amethyste.

  • Silikonska ulja, ampule- služe za pojačavanje efekta, odnosno davanja ,,težine" mixu. Što je preparat masniji, to će mix biti jači i pogodniji za suve i tretirane kose. Ako neko želi da izbjegne rizik od slepljivanja i otežavanja kose, neka stavi samo kap nekog od ovih preparata. U suprotnom može doći do pomenutog kontraefekta.

U slikama kod mene, to izgleda ovako:

Mala mix družina





Baza je dobar silikonski balzam i moj lični miljenik-3 kašičice






Dodatno pakovanje, stavila sam kašičicu, a ne pola kao što je na slici






Gore:Baza, s lijeva na desno:Biokap balzamčić, Marrakesh, Sexy hair balzam, Redken diamond oil pakovanje, Desert ess. balzam i po sredini Queen Helen jojoba oil ampula











Sve zajedno umućeno i naneseno četkom za farbanje na kosu

Extra savjeti:

  • Mix se može zagrijavati u mikrotalasnoj ili na pari, i na taj način se radi dubinska hidratacija;
  • Ko ima problem sa suvim gornjim slojem, može četkom nanositi pakovanje po površini do 5cm od korijena, a osobe koje imaju problem sa mašćenjem 10cm od korijena;
  • Mix se ne mora zagrijavati ako nekom ne odgovara dubinska hidratacija, učinkovit je i ,,hladan", a moguće je i zagrijavati pakovanje preko kese odnosno kape za tuširanje;
  • Mix držim u zavisnosti koliko vremena imam, a bolje je što duže;
  • Ovo je odličan način da se potroše nagomilana pakovanja koja nam ne odgovaraju;
  • Posle ispiranja stavim nesilikonski leave in ili nekoliko kapi silikonskog ulja ali ne treba pretjerivati.

Da li ste probali ovaj izum i kako vam se čini?


30 comments:

  1. Uuu..nisam skoro naletela na ovako inovativan DIY.Probam vec veceras.Deluje mi kao prava poslastica za kosu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I jeste prava poslastica :) javljaj kako je ispalo ;)

      Delete
  2. Može slika kose posle ovakvog tretmana? :)

    ReplyDelete
  3. Odlican post! :)
    Hvala ti puno za ovaj tretman!

    Nikoleta, xoxo.

    http://nljuljduraj.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Nikoleta. Drago mi je da ti se svidja :)

      Delete
  4. Koliko dugo treba u mikrotalasnoj zagrevati mix? I jel mogu u mix da idu i proteinska pakovanja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20-30 sekundi. Biće i post za proteinski, odnosno kombinovani mix ;)

      Delete
  5. Hvala. Super ste. :)

    ReplyDelete
  6. Mix pakovanja je jedino sto mojoj kosi trenutno odgovara. Kao što je i kod tebe slucaj i kod mene proizvodi na kosu bolje dijeluju kad se pomiješaju nego pojedinačno. Samo sam ja sada uzela jednu praznu kutiju od potrošenog pakovanja za kosu i tu smućkala malo Lorealove crvene maske za kosu,trećinu balzama Balea mango,skoro čitavo pakovanje Rubelia makadamija maske,otprilike tri kašike bijelog LP,toliko sam imala inače bih njega stavila vise i neke dvije kašike Garniera S&A. Sve sam to dobro promuckala da se sjedini i dobila masku za kosu koja mi najbolje odgovaa. To sam nanijela na kosu i zagrijavala pod kapom za tusiranje 15 min i kad sam oprala kosu ne pamtim kad je ljepsa bila. Planiram kupiti jos neko jace hidratantno pakovanje ili balzam pa tu pomijesati kad se malo potrosi jer sad je kutijica puna. :) Ovo je stvarno fenimenalno za kosu i preporucujem svakome. Neka svako nadje proizvode za njegu kose koji mu najbolje odgovaraju i neka pravi ove muckalice i kosu necete prepoznati. ;) Puno pozdrava i sve pohvale za ovaj blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je odlicna ideja, tako uvijek imas spreman mix, i preporucujem da to urade svi koji zele da mixaju redovno. Drago mi je da ti se dopada :)
      Hvala ti puno ;)

      Delete
  7. Očajno isprobavam neke stvari za hidrataciju, e pa puno ti hvala za ovu ideju, obavezno ću probati. Nemam baš sve proizvode sa slika ali nešto ću improvizirati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma mix se radi sa pakovanjima koja već imas. Ako ti fali hidratacije, onda neka budu svi preparati hidrantni.

      Nadam se da će ti se svidjeti, pozic :)

      Delete
  8. Cao, ja ovako radim bas odavno.Uvijek imam 2-3 maske za kosu, pa ih cesto pomijesam. Prvi put sam to radila da ne bacim masku koja nije bas hidrantna. Imam prirodno tamno smedju kosu, a farbam se evolution farbom 11.11. ,11.10, i njihovim posvjetljivacem bijelom bojom uz hidrogen 9%, boju koju dobijem ide mi na zuto.Posto mi u zadnje vrijeme kosa pojacano opada, a mislim da je razlog farba mozes li mi dati savjet koju farbu da probam a da mi izvuce boju koja ne ide na zuto? Da li su kyo farbe bez amonijaka ok za izvlacenje s obzirom da imam tamno smedju boju (prirodnu)? Molim za preporuku :). Poz iz Crne Gore :***

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pema našem iskustvu KYO imaju odličnu pigmentaciju za farbu bez amonijaka. Verovatno platinastu ne može samostalno da izvuče ali vredi probati 12.81 ili 12.89 u tu svrhu :)

      Delete
  9. I ja stavljam kao bazu beli LPM i vrlo malo nekih pakovanja ,ali ne zagrevam.. cini mi se da je kosa zdrava,pa nema potrebe.
    Pozdrav drage !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tvoja kosa je predivna i presjajna tako da joj zagrijavanje pakovanja nije ni potrebno.

      Ljubimo te :*

      Delete
  10. Monoklice, pomagaj! :D Kupila sam danas šampon Le petit Marseillais za normalnu kosu sa lomljivim vrhovima i regenerator sa uljem šafranike i ekstraktom borovnice od iste firme. Medjutim, ja sam tek od skoro počela da pratim tvoj blog i još nisam pohvatala štetne i pozitivne sastojke. Našla sam uslikane sastojke na netu pa te molim samo da mi napišeš mišljenje u vezi tih proizvoda. :)

    http://4.bp.blogspot.com/-W1tqhC_Kfrw/VHOBK55IVSI/AAAAAAAAAZM/jbepKgPft3Y/s1600/SASTOJCI.JPG

    http://i.imgur.com/jcmxoCV.jpg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Šampon ti ima silikon i sls, osim toga sastav je osrednji, nije loš, a ni predobar.
      Balzam je prema sastavu dobar ali opet zavisi od kose. Trebala si uzeti bijeli, ipak... Ali valjaće i on za mixovanje :)

      Delete
    2. Dobro. Hvala ti mnogo. :) :*

      Delete
  11. Je l' moze predlog za neke preparate koji stite kosu od prese? Hvala unapred! :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najhvaljeniji su: Uniq 1 od Revlona i krema za ispravljanje od Amike. Zaštitu od toplote omogućavaju i silikonska ulja i serumi, tako da je najbolje da kombinujes i jedne i druge

      Delete
    2. E, hvala ti. Je l' mozes jos samo da mi predlozis neka silikonska ulja? Ja se bojim sama da biram da ne promasim. :D

      Delete
  12. Obozavam tvoj blog a naravno i da mixujem, obicno pravim sa belim lpm balzamom, matrix pakovanjem za farbanu kosu i free limix therapy repair balzamom. Operem kosu, ostavim u peskiru da se ocedi malo, zatim mazem detaljno i pakujem u alu foliju kao kad se rade pramenovi. Na kraju to zagrevam presom, a sto je najbitnije pakovanje mi uopste ne dodje do temena kao kad radim dubinsku sa kesom i fenom. Na kraju isperem a kosa nikad lepsa. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlična ideja, samo pazi da ne proizvodi presa previše toplote u kontaktu sa folijom. Bravo za inventivnost :)

      Hvala ti što nas čitaš :*

      Delete
  13. Mozda nije pravo mesto za komentar ali bi mi svakako znacio odgovor...Slucajno sam naletela na blog i evo citam ga vec tri cetri sata :) I shvatam da mi tek sad nije nista jasno :) Nisam se bas pronasla u tekstovima, jer- moja kosa je sklona mascenju, ali je i farbana, tj imam i pramenove plus farbanje izrastka zbog sedih svakog meseca. Za masnu kosu sam isprobala sve moguce i nemoguce sampone i ni sa jednim nisam bila previse zadovoljna, dok nisam uzela Insight daily use koji je o-d-l-i-c-a-n!!! Ni sa jednim nije bilo sanse da izdrzim tri dana bez pranja. Tako da ga toplo preporucujem devojkama sa slicnim problemima. Moje pitanje se odnosi na dodatnu negu, odnosno sta posle sampona? Iako je tretirana i fenirana cesto, nije ostecena, pa ne znam da li regenerator za farbanu ili ostecenu ili ? Tanka je dlaka, ali gusta, skroz prava ali se mora fenirati...Odoh da citam dalje tekstove :) pozdrav i sve najbolje!
    p.s. moglo bi vise tekstova za masnu kosu, uglavnom su saveti za farbanu, suvu, kovrdzavu...Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Možeš i jedan i drugi regenerator, nećeš pogrešiti :)

      Delete
  14. Je li samo do mene, ili silikoni jos nekome ne gode? Moja kosa je uvijek bila malo cudnjikava, ne znam to bas da opisem, nekako naduvena, sklona nakostresivanju i dosta suva pri vrhovima, a silikoni su ih samo dodatno isusivali. Sada mi je nekim cudom kosa postala kovrdzava, i sad mi tek smetaju silikoni u svemu! Pa me zanima sta ti je poznato od hidratantnih pakovanja, a da nije sa silikonima? I da, jesi li mozda koristila balzam za kosu ECHO farkom? Ja kupila prije neki dan, sav je neobicno zelatinozan, i bas zagladjuje kosu. Veceras sam ga po drugi put koristila i javljam konacne utiske.
    PS, tako sam srecna sto ste se vratile! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moguce je da ti silikonski preparati ne gode, to se desava. Maske koje ne sadrze silikone su: Insight sve, Rubelia sadrzi amodimethicone rastvorljiv u vodi, Osmo... To mi pade na pamet prvo :)

      Hvala ti sto nas citas <3

      Delete